Między innymi dlatego, że widząc czysty kod programu nie szukasz błędów i niedopracowań na ślepo tylko analizując widzisz przed czym twórcy się zabezpieczyli, a przed czym nie. Znajdując takie luki możesz je wykorzystywać do oszukiwania na istniejących serwerach.
Dodatkowo jeśli w grze jest jakiś mechanizm losowości, a w grach tego typu jest takich elementów sporo to możesz jasno stwierdzić co decyduje o zwiększeniu szansy na sukces, a co w ogóle
nadal mają prawa autorskie, więc nikt na boku nie wydevelopuje nic dużego. Co najwyżej od czasu do czasu pojawi się jakiś fanowski patch. Teraz wystarczy żeby programiści metina trochę dodali nowych funkcji, których nie będzie w starym kodzie i powinno obejść się bez większych strat.
@t3rmi: jak był problem kiedyś z otworzeniem plecaka (wywalało błąd) to mój kumpel wziął się w garść i po zastosowaniu IE znalazł miejsce w którym jest błąd i napisał sam patcha. W podzięce od twórców gry dostał banhammerem.
@adgufo: a co tu jest nie po polsku? Prócz skrótów od nazw własnych i skrótów od wyrażeń, które nie mają sensownego tłumaczenia na polski i są uniwersalne na całym świecie?
Nigdy nie ogarniałem jak w to można było grać. Tyle lepszych MMO w tych klimatach, a tak to jak by wybierać Malucha zamiast BMW/VW/Reno/Audi/Skoda w tej samej cenie ...
Wyciekły oryginalne pliki serwerowe Metin 2 na WINDOWS'a. oraz kod clienta gry.
Pliki serwerowe metina te używane na prywatnych serwerach aktualnie, np. polskich ,to pliki serwerowe napisane inżynierią wsteczną wykorzystując do tego clienta gry który jest napisany w pythonie i praktycznie nie użyto zaciemniania kodu, i jest napisane pod FreeBSD oraz Linux, te pliki nazywa się testserver lonyu (wiem że te pliki prosto z chin przyszły)
@suore: To chyba największy wyciek w historii. Oprócz kilku branchów developerskich w archiwum są też źródła lub biblioteki SDK półproduktów, czasem niedostępnych inaczej, jak za grubą kasę, np. Miles Grany SDK, czy też SpeedTree. Nie lada gratka dla hobbystów, game developerów. Źródła w powiązanych (~ 2,58GB).
Komentarze (110)
najlepsze
Zajebiście piszę komentarze na niebezpieczniku i wykopie, jak wejdziesz w profil to zobaczysz, że mam na imię Szymon. :)
dlaczego?
Między innymi dlatego, że widząc czysty kod programu nie szukasz błędów i niedopracowań na ślepo tylko analizując widzisz przed czym twórcy się zabezpieczyli, a przed czym nie. Znajdując takie luki możesz je wykorzystywać do oszukiwania na istniejących serwerach.
Dodatkowo jeśli w grze jest jakiś mechanizm losowości, a w grach tego typu jest takich elementów sporo to możesz jasno stwierdzić co decyduje o zwiększeniu szansy na sukces, a co w ogóle
Wyciekły oryginalne pliki serwerowe Metin 2 na WINDOWS'a. oraz kod clienta gry.
Pliki serwerowe metina te używane na prywatnych serwerach aktualnie, np. polskich ,to pliki serwerowe napisane inżynierią wsteczną wykorzystując do tego clienta gry który jest napisany w pythonie i praktycznie nie użyto zaciemniania kodu, i jest napisane pod FreeBSD oraz Linux, te pliki nazywa się testserver lonyu (wiem że te pliki prosto z chin przyszły)
przepisać DX8 na OGL i jazda na linie zmienić tylko LALT na RALT