Cool story: Kiedyś jechałem z kolega tym wynalazkiem, nagle na ekspresówce wszystko zgasło, mrok, zdechły heble i wspomaganie. Ja panika, a kolega spokojnie zjechał na pobocze, włączył awaryjne i się zatrzymał, po czym mówi - trzeba wyjść i wejść. Faktycznie, wyszliśmy, zamknęliśmy i otworzyliśmy drzwi i wszystko normalnie działało. Powód: Mazda ma zabezpieczenie, dzięki któremu nie uruchomisz silnika, jeśli wszyscy w aucie nie mają zapiętych
Koncerny paliwowe powinny jednak wspierać elektryczne samochody. Zarobią 5x więcej na ludziach czekających na stacjach na ładowanie niż na całym paliwie płynnym
Problemem z samochodami elektrycznymi, zwłaszcza w północnych krajach, jest ogrzewanie. W przypadku samochodu spalinowego, przy sprawności silnika na poziomie 35% pozostałe 65% energii to ciepło odpadowe, więc ogrzewanie jest w zasadzie darmowe, bo i tak to ciepło musi zostać z silnika odprowadzone.
Elektryczny samochód natomiast musi pobierać energię z baterii, która normalnie zostałaby zużyta przez silnik, co skraca jego zasięg zimą (no chyba że ktoś lubi jeździć bez ogrzewania).
@Tleilaxianin: Ja właśnie o tym... Prawie rok temu wybraliśmy się do Austrii na narty. Do Niemiec wjechaliśmy późną nocą i z pełnym bakiem. Po paru godzinach poczułem senność, więc zatrzymałem się, obudziłem szwagra i zamieniliśmy się za kierownicą. Zanim usnąłem wskazówka pokazywała połowę baku. Obudziłem się... w czarnej dupie - tzn. gdzieś na południu Niemiec, kompletnie nie wiem gdzie, patrzę na komputer pokładowy - paliwa zostało na dwadzieścia kilka kilometrów:) ...rezerwa
@u43dqe14m3: Po 3 miechach ale odpisze: Rozładować Teslę S (w przeciwieństwie do Roadstera) do absolutnego zera jest bardzo trudno. Po pierwsze wskazanie "0 kilometrów" to nadal kilkanaście kilometrów zasięgu. Po drugie bateria się wyłącza gdy ma jeszcze trochę "zapasu" tak, by uniknąć "zbrickowania". Ogniwa litowe rozładowane do zera ulegają uszkodzeniu stąd ten zapas energii uwzględniający miesiąc samorozładowania. Po odłączeniu głównego akumulatora odłączana jest także przetwornica 12V. Klamki i generalnie cały osprzęt
Dla przeciętnego zjadasz chleba to wciąż cholernie drogie auto i dosyć nieosiągalne. Jak ktoś ma do wyboru tesle lub E klasę to pewnie wybiera te drugie, bo po pierwsze stać go na opłaty, eksploatacje, paliwo, a dwa nowa E klasa ma bardzo ekonomiczne silniki(5-6 litrów/100km) jak na ogromny, ciężki i naszpikowany elektroniką samochód to dobry wynik. Zwycięzcom w elektrycznych samochodach będzie firma, która zacznie produkować samochody pokroju Smart, Spark, CitiGo o napędzane
@Yokozuna: Takich aut było sporo, ale się po prostu okazało, że ludzie takich aut nie chcą. "Early Adopters" którzy najczęściej zaczynają trendy, nie chcą zwykłego pojazdu do poruszania się od punktu A do punktu B.
Na pocieszenie, kolejne auto Tesli - Model X, którego premiera już w tym roku (właściwie to w przyszłym, bo cała produkcja na 2014 jest już wykupiona), ma być sporo tańszy (rzędu kilkudziesięciu procent). To niestety nadal
@Kacper86: Tak, pomieszałem, następny po nim ma być model prawdopodobnie E, który ma być "mniejszą wersją S" i tańszą przynajmniej o 50% (celują w 25k $), co ciekawe, mają powstać zarówno mniejsza i tańsza wersja MS jak i MX, a do tego prawdopodobnie nowy roadster i... pickup.
Hity
tygodnia
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Komentarze (219)
najlepsze
Cool story: Kiedyś jechałem z kolega tym wynalazkiem, nagle na ekspresówce wszystko zgasło, mrok, zdechły heble i wspomaganie. Ja panika, a kolega spokojnie zjechał na pobocze, włączył awaryjne i się zatrzymał, po czym mówi - trzeba wyjść i wejść. Faktycznie, wyszliśmy, zamknęliśmy i otworzyliśmy drzwi i wszystko normalnie działało. Powód: Mazda ma zabezpieczenie, dzięki któremu nie uruchomisz silnika, jeśli wszyscy w aucie nie mają zapiętych
Komentarz usunięty przez moderatora
Dobrze się ogląda. Milion razy lepiej niż recenzje Anglosasów, gdzie wszystko jest "kind a cool" lub "amazing"
@hurukan: będą zarabiać tak jak teraz. Czyli na hot dogach :D Tylko sprzedadzą ich więcej
Elektryczny samochód natomiast musi pobierać energię z baterii, która normalnie zostałaby zużyta przez silnik, co skraca jego zasięg zimą (no chyba że ktoś lubi jeździć bez ogrzewania).
A tak poza
Z tym że grzałki są najsprawniejszymi układami elektrycznymi sprawność rzędu 98-99%.
@Dekapitator: I co to zmienia? Zasięg pojazdu przy używaniu ogrzewania tak czy siak się skraca.
Na pocieszenie, kolejne auto Tesli - Model X, którego premiera już w tym roku (właściwie to w przyszłym, bo cała produkcja na 2014 jest już wykupiona), ma być sporo tańszy (rzędu kilkudziesięciu procent). To niestety nadal