TL;DR na dole
Kilka tygodni temu wzięliśmy (4 osobowy zespół) udział w nocnym konkursie Sii - let's code, podczas którego naszym zadaniem było wykonanie w 10h aplikacji na jeden z trzech tematów. Nasz wybór padł na grę multiplayer. Masochistyczna część zespołu zagrywała się godzinami w Super Meat Boya ;) Postawiliśmy sobie za zadanie przeniesienie tego typu rozgrywki na urządzenia mobilne dodając do tego rozgrywkę multiplayer (wzorowaną z resztą na Trackmanii) i tak powstał RoboRunner. O dziwo udało nam się w ciągu 10h stworzyć coś działającego, a następnie wygrać lubelską edycję konkursu! :D
Obecnie gra jest wciąż rozwijania, po wielu godzinach poprawiania bugów (od których jeszcze do końca się nie uwolniła), dodawania nowych rzeczy i polerowania całości wygląda tak:
Dla porównania, jeśli bylibyście ciekawi tak wyglądała po 10h:
https://www.youtube.com/watch?v=SoXnZ4Sm4nY
Jeśli ktoś chciałby zagrać w aktualny prototyp gry:
- Android:
link
- PC:
link
Gra jeszcze nie posiada trybu single-player, więc aby zagrać samemu trzeba postawić sobie serwer (działa również offline).
Niestety póki co aby postawić serwer widoczny publicznie trzeba mieć zewnętrzne IP lub przekierowane porty, ale pracujemy nad wersją opartą o Google Play Games, gdzie za pośrednictwem konta G+ będzie można zagrać ze znajomymi nie martwiąc się o takie rzeczy.
W tym momencie walczymy w drugim etapie konkursu o główną nagrodę ;)
Jeśli uważasz, że gra jest warta Twojego głosu to można oddać go tutaj:
link
Jeśli macie jakieś pytania chętnie na nie odpowiemy! ;)
Dzięki!
TL;DR
Wygraliśmy lokalny (Lublin) etap konkursu tworząc mobilną (działa również na PC) grę multiplayer w 10h. Obecnie walczymy o główną nagrodę w etapie ogólnopolskim:
link . Filmiki z rozgrywki, oraz linki do gry (aktualnej wersji) znajdują się wyżej. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania ;)
Komentarze (128)
najlepsze
Może opiszę w skrócie jak wyglądała moja droga od programowania tosterów do tego co w znalezisku:
- Gamedev zawsze chodził mi po głowie ale faktycznie zacząłem robić coś w tym kierunku w momencie kiedy wziąłem udział w kursie (cały czas jest dostępny) html5 game development na platformie udacity. Co prawda miałem wcześniej styczność z javascriptem ale są tam też kursy
-wygląd gry powinien być spójny i najlepiej wyróżnający. Dobrym pomysłem wydaje się pójście w 8 bitową stylistykę, która jest obecnie bardzo popularna w grach
-interfejs wygląda dość topornie, czcionka w menu też taka trochę nijaka. Może wybierz jakiś font ze starych filmów z robotami z lat 80 ? :D
-super meat boy ma fabułę! wasza gra może też powinna mieć? :D
-rozważcie też inne tryby grania
-a
- wygląd będzie jeszcze poprawiany, ale nie sądzę żebyśmy przeszli w tym projekcie na 8bit
- nad interfejsem będziemy z pewnością pracować, ale uwierz mi, że bardzo trudno jest zaprojektować wszystko tak żeby na PC wyglądało spoko, a jednocześnie było dobrze widocznie na ekranie telefonu o rozdzielczości 400x240 (taką najniższą rozdziałkę staraliśmy się wesprzeć)
- jakoś nie jestem przekonany do fabuły w grach typu multiplayer (trackmania z fabułą? :D), ale