Próbki oleju napędowego po 24h w temperaturze -18℃
Autor filmiku wykonał test odporności na mróz zimowych olejów napędowych. Temat szczególnie aktualny ze względu na zbliżające się mrozy. Wyniki dość zaskakujące (V-power, Ultimate czy Verva). W opisie druga część oraz opis procedury.
Paviarotti z- #
- #
- #
- #
- 199
Komentarze (199)
najlepsze
klik
Zdjęcie mojego autorstwa sprzed bodajże 2 lat. To białe na filtrze to parafina. Dosłownie taka sama jak wosk w świecach.
Po wyjęciu filtra z obudowy wziałem go do kotłowni, zeby zobaczyć, czy w dodatniej temperaturze jakos to się nie rozpuści.
Leżał tam kilka dni na piecu i zero rezultatu, także wniosek jest taki, ze jak już
Bo mam dla Ciebie pomysł na nowy test.
Mógłbyś kupić gdzies w motoryzacyjnym albo na stacji paliw depresator do ON o takie cos na przykład.
Ma to niby obniżać temperaturę wydzielania parafiny.
Dodałbyś to każdej z butelek po pół mililitra, dobrze wymieszał, odstawił do zamrażarki na dobę i sprawdził, czy to rzeczywiście działa.
|tak wiedz
[bez obrazy, nie jestem fanem orlenu]
Komentarz usunięty przez moderatora
Na trasy tylko diesel.
W Polsce w okresie letnim stosuje się olej napędowy gatunku B którego temp. CFPP wynosi 0C. W okresie przejściowym[jesien-wiosna] stosuje się gatunek D, którego CFPP wynosi -10C. Natomiast zimą stosuje się gatunek F z temp. CFPP -20*C
No tak.
Edit: Sprawdź sobie:
PN-EN 590 oraz Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 9 grudnia 2008 r w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2008r, Nr 221 poz. 1441)