Od dłuższego czasu prowadzę swoją domową księgowość, zapisując wszystkie przychody i wydatki przy pomocy programu GnuCash. Transakcje importuję bezpośrednio ze stron banku mniej więcej raz na miesiąc, ale dopiero dziś zauważyłem, że na jednym z kont właściwie od dłuższego czasu mam zawsze różnicę 100 zł na moją niekorzyść w stosunku do tego, co pokazuje GnuCash. Śledząc historię w banku wstecz i porównując z raportem z GnuCash, jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że z konta w banku Alior Sync
zniknęło mi w czerwcu tego roku 100 zł:
Zwróćcie uwagę na transakcje podkreślone na czerwono - wygląda na to, że rekordy w bazie danych dla transakcji uznania 0,66 zł oraz obciążenia 970 zł były poprawiane ręcznie, podobnie jak kwoty debetu w wysokości 1522,92 oraz 1522,98 zł, które w przypadku obu transakcji zwyczajnie się nie zgadzają. Co najważniejsze jednak - w wyniku tych transakcji,
debet na koncie jest o 100 zł niższy niż powinien.
Jak już wspomniałem, transakcje zostały zaksięgowane na koncie w czerwcu tego roku i od tamtej pory kwota się nie zgadza.
Podejrzewam tutaj raczej złe intencje któregoś pracownika i defraudację pieniędzy, ponieważ ciężko wyobrazić mi sobie, by księgowość w banku mogła się zwyczajnie nie zgadzać i moje 100 zł "gdzieś zawieruszyć".
Ten wykop jest po to, by ostrzec innych przed poleganiem na wiarygodności banków i zachęcić do prowadzenia własnej, niezależnej księgowości, aby takie przypadki nie miały prawa ujść naszej uwadze.
Sprawa oczywiście zgłoszona do Alior Sync i jest w trakcie wyjaśniania.
Komentarze (144)
najlepsze
Nawet na wykopie było znalezisko na głównej tego samego banku, przypadek? :)
link
Po konsultacji z Aliorem, otrzymałem informację, że są tam jakieś transakcje wypłaty, których ja nie widzę w systemie - ani w historii rachunku, ani też w historii transakcji karty płatniczej. Wg konsultantki saldo rzekomo miałoby się zgadzać, ale sprawa będzie wyjaśniana jutro na wyższym szczeblu.
Prawdopodobnie więc moje sensacyjne przypuszczenia o defraudacji okazały się przedwczesne - a przynajmniej mam taką nadzieję.
Przy okazji, zanim ktokolwiek się przyczepi - w
Czytał - dodałem tę informację później.
W związku z nieprawdziwymi informacjami, które pojawiły się we wpisie „Znikające pieniądze w Alior Sync”, opublikowanym na portalu wykop.pl w dniu 24 listopada br., zapraszamy do zapoznania się ze stanowiskiem Banku.
Autor poniższego wpisu, będący klientem Alior Sync, po stwierdzeniu rozbieżności pomiędzy saldem na swoim koncie a prowadzoną za pomocą programu GnuCash historią rachunku, skontaktował się z infolinią Banku w celu wyjaśnienia wątpliwości. Konsultantka Alior Sync poinformowała klienta, że wskazane saldo rachunku jest prawidłowe, co autor wpisu potwierdził w komentarzu: Link do komentarza. Po uzyskaniu wyjaśnień ze strony Banku klientowi udało się ustalić, że dokonał wypłaty w bankomacie, o której zapomniał, co potwierdził w kolejnym komentarzu: Link do komentarza.
Pragniemy
Szanowny Panie,
Choć wszystko się zgadza w Pana opisie sytuacji, to jednak nie uważam sprawy w 100% zakończonej, ponieważ wspomnianej transakcji wciąż nie widzę na liście w historii rachunku, ani też w historii operacji karty płatniczej, a pozostałe transakcje wciąż mają nieprawidłowe saldo. W związku z tym mam pewne obawy czy Państwa dział techniczny został o sprawie poinformowany i czy przyjrzał się przyczynie, dla której transakcje wyglądają tak jak
Szanowny Panie,
Na naszym portalu jest dedykowana zakładka "kontakt" - http://www.sync.pl/informacje/Kontakt , a tam podany jest adres mailowy: kontakt@sync.pl. Bardzo proszę przesłać wspomniane zrzuty ekranu na ten adres a także do mnie na adres: julian.krzyzanowski@alior.pl
Zgłoś im też, niech to poprawią.
Anyway sync ma tez apke.
@Ranger:
Alior jednak dość powoli rozlicza operacje kartą, paypala, więc gdy zacząłem czytać myślałem, że może nie zwróciłeś uwagi na zablokowane
Zaraz spróbuję przejrzeć swoje konto (tylko że w mBanku), bo odkąd wprowadzili nową stronę, to ciężko jest tak w wygodny sposób przejrzeć historię.
Już nie wspominając o tym że mBank łączy się z multiBankiem, więc wszelkie różnice będą mogli zrzucić na te połączenie.
Komentarz usunięty przez moderatora
Ta wypłata jest poprawnie zaksięgowana i miała miejsce 7 dni wcześniej, dlatego nie - to nie ta stówka ;)