Różnice między ludzkim okiem a matrycą aparatu fotograficznego
Jakie są różnice między okiem a matrycą? Z jaką rozdzielczością widzi ludzkie oko? Ile megapikseli ma oko? Jaką liczbę przysłony ma oko? Jaką ma dynamikę tonalną?
A.....r z- #
- #
- #
- #
- 108
Jakie są różnice między okiem a matrycą? Z jaką rozdzielczością widzi ludzkie oko? Ile megapikseli ma oko? Jaką liczbę przysłony ma oko? Jaką ma dynamikę tonalną?
A.....r z
Komentarze (108)
najlepsze
w skrócie:
1.tenże łabędź na zdjęciu potrzebuje obiektu który stworzy dla niego skale porównawczą(na tym zdjęciu)-ty widzisz jaki on jest duży ale na zdjęciu nie będzie widać całej przestrzeni a jedynie fragment.
2. format na jakim będzie to zdjęcie finalnie- mało kto myśli przy robieniu zdjęcia w jakim będzie formacie
(przykładowo zdjęcie mrówki tak by zajęła przynajmniej 40 % kadru zrobić na odbitce 30:45cm
ps. wiem że dla pewnych osób
Dlaczego tak jest to nie wiadomo, ale prawdopodobnie jesteś tak brzydki jak na zdjęciach, a nie tak ładny jak w lustrze ;)
Profesjonalnym graczom w dużej liczbie klatek chodzi o wiele bardziej o zmniejszenie input lagu, a mniej o zwiększenie płynności.
Większość nowoczesnych gier na PC przy 60 FPS i vsync przekracza 80
@zxcvbbnm: Dużo wiecie :-)
Mając jeszcze monitor CRT, eksperymentowałem z różnymi prędkościami odświeżania (pod Linuxem można sobie było skonstruować dowolnego modline w konfiguracji Xów) i z łatwością rozróżniałem 80 Hz od 100 Hz (szybciej monitor nie dał rady) dla renderowanej treści.
Płynność odbioru animacji zależy jeszcze od jednego czynnika. Od motion-blur. Jeżeli film wyświetlany z prędkością 25 Hz jest nagrywany z czasem otwarcia migawki zbliżonym do 1/25 s to
@Kazioo: Grałem swego czasu dużo w quake3, gdzie lag najbardziej dawał się odczuć podczas strzelania z rail guna, przy pingu 50ms w szybko lecący cel trzeba było celować z wyprzedzeniem 50 ms (czyli strzelać tam, gdzie przeciwnik znajdzie się za 50ms). Dzisiaj to nie ma znaczenia, bo kod sieciowy gier jest inny, ale doskonale pamiętam, że przy
dobrego HDR'a nie odróżnisz od doskonale naświetlonego zdjęcia. Pewnie z hasłem HDR kojarzy Ci się przekolorowane i kontrastowe gówno, które masowo zalewa sieć.
Ciekawa jest informacja na temat rzeczywistego, niskiego