Pytanie do maniaków lotnictwa: czemu w niektórych samolotach jest taka masa przełączników i kontrolek (pomimo tego, że mają też komputery), a w niektórych obsługa wydaje się do ogarnięcia dla przeciętnego kierowcy w ciągu godziny?
Weźmy taką wojskową maszynę, F-22: obsługa uproszczona tak, że bardziej się nie da. Nie licząc samej manualnej kontroli lotu reszta jak w przeciętnej grze tego typu, jak ktoś grał w jakieś symulacje na PC czy nawet starszych kompach
@pies_harry: Myślę, że chodzi o to, aby pilot mógł się maksymalnie skoncentrować na walce, a nie na obsłudze samolotu.
Mnie natomiast zastanawia inna rzecz w F-22, fotel. To wygląda jak siedzenie w starym tramwaju. Ktoś zorientowany czy tak naprawde wygląda fotel w (chyba) najnowocześniejszym myśliwcu przewagi powietrznej?
@pies_harry: Co pokaże przyszłość zobaczymy. Na pewno małe bizjety, tworzone np. dla biznesmenów nie latających codziennie, mogą wyglądać jak ten PC-24, jednak w samolotach komunikacyjnych systemów jest znacznie więcej i znacznie więcej pracy.
Oprogramowanie daje radę - co widać w przypadków dronów. Chodzi tutaj w dużej mierze o uniwersalność człowieka i możliwość reagowania w najróżniejszych sytuacjach - nie każde lotnisko posiada ILS kategorii IIIc pozwalające posadzić samolot przy ZEROWEJ widoczności. Pamiętajmy,
Zastanawia mnie jedna sprawa dotycząca "posadowienia" się za sterami maszyn cywilnych. Jak patrzę na te zdjęcia mam wrażenie, że aby usiąść na miejscu pilota trzeba się nieźle nagimnastykować. Czy ktoś wie jak to wygląda?
Komentarze (21)
najlepsze
Weźmy taką wojskową maszynę, F-22: obsługa uproszczona tak, że bardziej się nie da. Nie licząc samej manualnej kontroli lotu reszta jak w przeciętnej grze tego typu, jak ktoś grał w jakieś symulacje na PC czy nawet starszych kompach
Mnie natomiast zastanawia inna rzecz w F-22, fotel. To wygląda jak siedzenie w starym tramwaju. Ktoś zorientowany czy tak naprawde wygląda fotel w (chyba) najnowocześniejszym myśliwcu przewagi powietrznej?
edit: dobra, sam już sobie odpowiedziałem...
Oprogramowanie daje radę - co widać w przypadków dronów. Chodzi tutaj w dużej mierze o uniwersalność człowieka i możliwość reagowania w najróżniejszych sytuacjach - nie każde lotnisko posiada ILS kategorii IIIc pozwalające posadzić samolot przy ZEROWEJ widoczności. Pamiętajmy,
http://www.wykop.pl/link/1350833/zdjecia-z-kabin-samolotow/
http://www.wykop.pl/link/486315/piekne-panoramy-samolotowych-kokpitow/
ale fakt: to znalezisko - to mogą być zupełnie inne emocje :)