To teraz tak, niech robia sobie spokojnie port na PC, to jest z tego co slyszalem trudne. Maja kupke kasy, maja czas, niech pogrzebia w kodzie nie wiem, ulepsza grafike i potem wypuszcza na PC i dodatkowe 100mln wleci, a ze PC jest taki sam jak Xone i PS4 to wypuszcza wtedy jeszcze na te dwie platformy. Normalnie pieniadze same beda wlatywac
Niech ktos teraz powie EA ze pieniedzy da sie wiecej
@Tapirro: "Nieco optymalizacji" - tak tak, wystarczy nacisnąć "build to xbox" i już jest gotowe, bo Cell i Xenon to takie podobne urządzenia...
@M4ci3ju: podejrzewam, że wersja na PS4 jest rozwijana równolegle z tą na PS3 - GTA t o "system seller", więc i Sony i Rockstarowi zależy, żeby gra była w wersji na nową konsolę gotowa jak najszybciej.
Dobrze wróży to wersji PC, bo PS4 to ta sama architektura,
Dość długo opierałem się szałowi a GTAV przed premierą. Nie obejrzałem nawet wszystkich materiałów reklamowych. Postanowiłem poczekać na premierę wersji na PC za rok (czy kiedy tam będzie...).
Ostatecznie jednak dałem się ponieść - wczoraj w Empiku kupiłem grę, a jutro przyjdzie paczka z X-Boksem 360. Szaleństwo ;).
@Kammil: Używaną, więc tak droga nie była. I tu GTA było raczej impulsem, bo już wcześniej nosiłem się z zamiarem zakupu konsoli, ale ostatecznie wszystkie gry miałem na PC, więc potrzeba nie była pilna. Przy okazji dokupiłem na Allegro m.in. Forzę 3, będzie w co pograć ;).
A jednocześnie samo GTAV kupiłem w Empiku płacąc kartami podarunkowymi, które dostałem wcześniej, więc w razie czego mogę sprzedać zestaw (konsola + gra) na
Niezłe ukoronowanie konsol obecnej generacji na chwilę przed premierą następnej. I takie coś mi się podoba, wyciśnięcie ze sprzętu maksimum. Na pc wyjdzie jak ją dopracują a obroty na wersjach konsolowych zaczną maleć. Idealny czas byłby w grudniu przed świętami. Nawet jeśli na wersji pecetowej mieliby zarobić 1/8 tego co w pierwszy dzień sprzedaży wersji konsolowej.
Inna możliwość to taka, że producenci xboxa i ps3 zapłacą odpowiednie kwoty za niewydawanie wersji pc.
@Jojne_Zimmerman: Z drugiej strony są producenci kart graficznych np. jak Nvidia, która z pewnością zapłaci, tylko po to aby gra się ukazała na PC, wraz z logo rekomendujące jej karty do GTA V. AMD i Nvidia często wspierają producentów gier komputerowych, a gry te są optymalizowane pod ich karty w ten sposób nakręcają sprzedaż.
Jeszcze trochę i będzie to najbardziej opłacalna produkcja nie tylko w historii branży gier ale ogólnie w historii całej branży rozrywkowej (gry, filmy, muzyka itp). Jeśli chodzi o koszty to od GTA V droższa była tylko ostatnia część Piratów z Karaibów. Jeśli chodzi o przychody to jeszcze trochę im brakuje bo do pobicia są prawie 3 mld. dolarów Avatara :).
@Smookie: Poczytaj sobie trochę o tym, jaka jest średnia wieku przeciętnego gracza. Zapewniam Cię, że obecnie nie jest to 16-24. I faceci to wcale nie jest 95% graczy.
A co do porównania z Avatarem. Zauważ że bilet na Avatara kosztował ~25-30 zł a GTA V kosztuje 200 zł.
I konsole to nie jest wąska dziedzina rozrywki już od dość długiego czasu. No chyba, że wąską dziedziną nazywasz biznes, który od kilku
@Smookie: W dość wąskiej dziedzinie rozrywki? WAT? Strasznie mnie śmieszy jak ktoś tak mówi, teraz nawet w Polsce gra prawie cały przekrój społeczeństwa, wiadomo emeryci nie, ale oni też nie zasuwali masowo do kina na Avatara.
Chociaż Dead Space 3 nie zarobiło tyle pieniędzy co GTA V, to i tak zapraszam chętnego na lodową planetę Tau Volantis, gdzie Issac Clarke walczy z hordami nekromorfów.
Takie pieniadze ma szanse zarobic tylko nowa odslona gry ktora jest juz ponad 15 lat na rynku- marka i studio znane graczom od lat. Zaden nowy tytul nie mialby szans na taka kase nawet jak by kosztowal 500 mln $$ przy produkcji.
@MehowM: Naturalna kolej rzeczy, jeżeli tytuł okazałby się dobry to wyrobiłby sobie sam swoją markę i po kilku latach wszyscy by czekali na sequel jeszcze przed premierą.
@MehowM: Wiadomo, gdy robią coś Rockstar, albo Blizzard to ludzie nie mają problemów z kupnem w ciemno (przedsprzedaż), bo istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że to będzie świetna produkcja. Natomiast w przypadku całkowicie nowej gry lepiej poczekać i zobaczyć jak spodoba się ona innym - parę dni nikogo nie zbawi, a można uniknąć wydania kasy na coś co się np. świetnie zapowiadało (trailery, kampania reklamowa), ale okazało się słabiutkie.
Komentarze (151)
najlepsze
Niech ktos teraz powie EA ze pieniedzy da sie wiecej
Oh, wait...
@M4ci3ju: podejrzewam, że wersja na PS4 jest rozwijana równolegle z tą na PS3 - GTA t o "system seller", więc i Sony i Rockstarowi zależy, żeby gra była w wersji na nową konsolę gotowa jak najszybciej.
Dobrze wróży to wersji PC, bo PS4 to ta sama architektura,
@Shady:
Poprawka, sprawdziłem w sieci, jednak 250mln dev razem z marketingiem.
@niemamkolan: Bitch, please...
źródło: comment_n55mGFaW5VOUGeShq832LadmceKiIVcY.jpg
PobierzOstatecznie jednak dałem się ponieść - wczoraj w Empiku kupiłem grę, a jutro przyjdzie paczka z X-Boksem 360. Szaleństwo ;).
Dla T
@pawelm8: Dokupywać konsolę do gry, nieźle :D
A jednocześnie samo GTAV kupiłem w Empiku płacąc kartami podarunkowymi, które dostałem wcześniej, więc w razie czego mogę sprzedać zestaw (konsola + gra) na
źródło: comment_YJSgTBjgs14csxRBMCmh9gAwxjZUUxdK.jpg
PobierzInna możliwość to taka, że producenci xboxa i ps3 zapłacą odpowiednie kwoty za niewydawanie wersji pc.
A co do porównania z Avatarem. Zauważ że bilet na Avatara kosztował ~25-30 zł a GTA V kosztuje 200 zł.
I konsole to nie jest wąska dziedzina rozrywki już od dość długiego czasu. No chyba, że wąską dziedziną nazywasz biznes, który od kilku
Dead Space 3 Origin Key: DTXX-EHP2-MU7R-C98B-RP8U
źródło: comment_yCFyEwmFgzgN0qW4C27Glgj5zEY2BEAr.jpg
Pobierz