Costa Concordia - opis i technika ustawiania statku w pionie + zdjęcia bonusowe
Jak już wiecie wrak statku Costa Concordia został podniesiony i ustawiony w pionie. Statek długości 300 metrów i ważący ponad 114 tysięcy ton leżał na prawej burcie 20 miesięcy. Costa Concordia kosztował blisko 500 milionów euro. Wstępne koszty jego podniesienia oszacowano na co najmniej 600...
gsmphone z- #
- #
- #
- 75
Komentarze (75)
najlepsze
Polscy "fachowcy" ds. obrotu metalami zrobili by to w cenie złomu z tego statku ;)
Costa Concordia NIE WAŻY 114 tys. ton. 114 tys. ton to MAKSYMALNA ŁADOWNOŚĆ TEGO STATKU. Sam statek waży pi razy drzwi około 54 tys. ton z czego około 5-6 tys. ton (podczas normalnego użytkowania) to woda i nieczystości z 17 pokładów.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pojemno%C5%9B%C4%87_brutto
Angielska wersja jest bardziej szczegółowa.
Bo widże, że nie jest jeszcze w aż tak złym stanie
@SGajusz: okrętach*
Te same pojemności (wszak to jest motorem siły wyporu) muszą mieć skomplikowane kształty i są bliżej środka ciężkości (wytwarzają mniejszy moment; istnieje ryzyko, że go zabraknie i nie obrócisz statku). Opierają się na wewnętrznej konstrukcji, która zdecydowanie nie była projektowana na takie naprężenia (tysiąckrotna różnica, jeśli nie większa). Montując z zewnątrz masz