@szkari: Bo ktoś stwierdził, że skoro autobus waży 7000+ kg masy własnej, a przeciętna osobówka niecałe 1,5 tony i siłą rzeczy jak autobus i osobówka zderzą się ze sobą to z osobówki miazga lecąca natychmiast w tył, a w autobusie wgięty zderzak i jedynie trochę zwolni, więc na drodze optymalizacji ergonomii zrezygnowano z pasów. Faktem jest też, że przepisy o nie zapinaniu pasów wzięły się z czasów gdy samochody ważyły znacznie
Co by nie mówić, ale opracowaliśmy autobusy które (ledwo bo ledwo) do dziś jeżdzą, była przy tym praca dla Polaków. A dziś kupuje się ciasne busy albo Włoskie Pendolino (wersję zubożoną - bez wahadła).
A druga rzecz to jestem ciekaw kiedy wreszcie w sposób mądry sprywatyzuje się komunikację autobusową żeby nie ostał się żaden PKS, ale też żeby komfort podróżnych był zachowany, a nie jak śledzie na niektórych trasach się jedzie .
@dzikdzikdzik: są całkiem fajne i rentowne przedsiębiortstwa zwane pks. Drogą stopniowej prywatyzacji jakoś idą do przodu np w przywoływanym już przeze mnie Ostrowcu. Autobusy są chociaż czyste, w miarę jak na warunki podróży lokalnych wygodne, dworzec zadbany nawet. A jeśli chcesz pojechać jak śledź to możesz pojechać w pełni prywatnym busem, gdzie obowiązują dobrawdy liberalne jak na dzikim zachodzi zasady, jak powiedział mi kiedyś kierowca jak mu zwróciłem uwagę ,że mógłby
Jeden już chciał wykupić rentowne w Polsce PKSy i stworzyć tą markę na nowo... No niestety, państwo nie pozwoliło, Polonusa nie kupił, w Kielcach miasto mu robi problemy i tyle z tego było : ]
@Kempes: W sumie nie wiadomo ile w tym propagandy oraz w ilu procentach jest to swego rodzaju reklama PKS w końcu sporo Autosanów jeździ do dzisiaj, a gdyby nie były na czas naprawiane i konserwowane to nawet ich pancerna konstrukcja nie wytrzymałaby próby czasu.
Komentarze (90)
najlepsze
A druga rzecz to jestem ciekaw kiedy wreszcie w sposób mądry sprywatyzuje się komunikację autobusową żeby nie ostał się żaden PKS, ale też żeby komfort podróżnych był zachowany, a nie jak śledzie na niektórych trasach się jedzie .
Jeden już chciał wykupić rentowne w Polsce PKSy i stworzyć tą markę na nowo... No niestety, państwo nie pozwoliło, Polonusa nie kupił, w Kielcach miasto mu robi problemy i tyle z tego było : ]