W Volvo C30/C70/S40/V50 jest piękna sprawa. Wyciąga się śledzia spod maski i cały reflektor wychodzi. Można wymienić żaróweczki przy stole i się nie pobrudzić.
@etherway: Nie ma się co dziwić. Volvo i Ford mają trochę wspólnej historii, a np. S40/V50 i Focus MK2 mają bardzo dużo wspólnych części (płyta, zawieszenie, hamulce, silniki...).
@Smykla: Ta klamra się przesuwa, wystarczy mocniej docisnąć plastik, odgiąć klamrę w prawo i gotowe. Ewentualnie podważyć śrubokrętem bo czasami potrzeba więcej siły.
@Smykla: Na początku tak jest, wystarczy trochę wprawy i później idzie już łatwo :) W Oplu też nie wiedziałem jak odpiąć i później razem do kupy poskładać. Po pierwszej wymianie już szło łatwo bo wiedziałem co i jak :)
Autor artykułu jest niedoinformowany. A oplu astrze nie ma dojścia do żarówki od góry, a od dołu w nadkolu. Po skręceniu kół należy otworzyć klapkę i można wtedy wymienić żarówkę. Może nie jest to szczyt wygody, ale chociaż nie trzeba rozbierać pół samochodu.
@leon-san: W praktyce wymiana żarówki w warunkach polowych w astrze jest niemożliwa. Klapka ma jakieś 3x5cm. Trzeba skręcić koło i unieść samochód (żeby amortyzator opadł) wtedy jako-tako można coś działać. Wymiana żarówki w astrze III combi trwa w autoryzowanym serwisie 30min.
Jest nowa dyrektywa UE, ktora nakazuje producentom samochodow projektowac lampy tak, by kazdy kierowca mogl wymienic zarowke sam, bez uzycia narzedzi... Chyba obowiazuje tak samo jak obowiazkowe DRLy od 2012 lub 2013. A wiec w nowych autach nie bedzie juz takiego problemu jak w Modusie, w ktorym bylo trzeba zdemontowac nadkole...
odkręcamy zderzak, spuszczamy go w dół, następnie odkręcamy reflektor i wymieniamy żarówkę. dokładnie tak to było zresztą opisane w instrukcji. podjąłem się tego raz. potem już jeździłem do serisów typu carman:
W Audi A4 B6 jest coś podobnego do passata ale trzeba wyjąć lampe :) Klapke można sobie odczepić ale do żarówki nie ma jak dosięgnąć :) Z rozrządem też jest fun bo po bożemu zdejmuje się przedni pas, chłodnice itp ale Polak potrafi i niektórzy np ją lekko odchylają i tak walczą :) A, i mój ulubiony - silniczek od regulacji temperatury powietrza po stronie kierowcy, po bożemu to nie wiem nawet
@Nelson2004: W Audi A6 C6, jak uparłem się wymienić samodzielnie żarówki, musiałem z jednej strony wymontować filtr powietrza razem z obudową, z drugiej strony zbiorniczek płynu do wspomagania, a potem wymyślić "przyrząd", którym dosięgnę do oprawek wewnątrz reflektorów pomimo, że nie mam wielkich łap. Wymieniłem, ale bawiłem się z tym ze 2 godziny i poobdzierałem dłonie o obudowy reflektorów. MASAKRA. Nigdy więcej.
@WolverinePL: W audi A6 C5 przy silniku 2.8 jest podobnie, wymiana rozrządu lub sprężarki klimatyzacji wiąże się ze ściąganiem całego przedniego pasa. Nie ma absolutnie miejsca nawet jak ktoś ma małe rączki :)
Komentarze (102)
najlepsze
amen amen amen
amen amen amen
amen amen amen
No i perełka całego tekstu moim zdaniem:
@Smykla: Ta klamra się przesuwa, wystarczy mocniej docisnąć plastik, odgiąć klamrę w prawo i gotowe. Ewentualnie podważyć śrubokrętem bo czasami potrzeba więcej siły.
http://i1231.photobucket.com/albums/ee502/zlomnik/rzarufki/passat213_zps2fd9b7f3.jpg
A jaki to komfort wymieniać tak żarówkę w zimie gdy całe nadkole jest w brudnym śniegu?
odkręcamy zderzak, spuszczamy go w dół, następnie odkręcamy reflektor i wymieniamy żarówkę. dokładnie tak to było zresztą opisane w instrukcji. podjąłem się tego raz. potem już jeździłem do serisów typu carman:
- ile za wymianę żarówki?
-
Niestety nie trzeba wymienić samochód na nowy.