Witam wszystkich bardzo serdecznie, chciał bym się z wami wszystkimi podzielić moją pasją do motoryzacji oraz budowy pojazdów samochodowych jak i również motorowych. Chciał bym wam przedstawić pewien projekt który już od jakiegoś czasu jest w trakcie realizacji ale zanim do tego dojdę chciał bym napisać coś o nas oraz o tym co robimy na co dzień.
Motoryzacją zajmujemy się już przeszło 15 lat a od 10 zajmujemy się budową nowego wizerunku samochodów , uwydatniania ich walorów estetycznych i myśli konstrukcyjnej. Cel jaki poświęca nam podczas budowy modeli ospoilerowania oraz samej budowy samochodu to właśnie estetyka , ergonomia oraz czerpanie przyjemności z procesu tworzenia jak i otaczającego piękna aut narzuconego przez ośrodki designerskie i konstruktorskie dużych koncernów motoryzacyjnych.
Po wielu latach pracy nad pojazdami oraz po wielu ukończonych projektach zapragnęliśmy pójść o krok dalej i zrobić coś na co odważa się bardzo nie wielka grupka osób. Postanowiliśmy stworzyć nasze własne auto oparte na naszym własnym designie tak właśnie powstał Prototyp „MARAPH”
MARAPH to futurystyczny prototyp opierający się na sprawdzonych wzorcach linii designerskiej ówczesnej motoryzacji. Wizerunek jego to kanon sportowego stylu, polotu, komfortu i spartańskiego luksusu. Linia oraz przetłoczenia karoserii nadają mu płynności i drapieżności. Muskularnie napompowane nadkola oraz smukła linia długiej maski tworzą wrażenie stabilności i lekkości łącząc kanony stylu z najnowocześniejszą technologią. Długa linia maski, masywne przednie słupki przechodzące w smukłą linię dachu, krótka tylna klapa z opcjonalnym spoilerem nadają autu masywną bryłę, nisko umieszczony środek ciężkości optycznie buduje wrażenie stabilności oraz pewności w prowadzeniu.
MARAPH w krótkiej chwili może przeistoczyć się ze sportowego coupe w klasyczny kabriolet poprzez zdjęcie dachu typu hardtop lub targa. Design prototypu oraz jego linia została narzucona w sposób zachowawczej klasyki aby każdy użytkownik niezależnie od wieku oraz statusu mógł czuć się w nim wyjątkowo. Delikatną kontrowersją, która podkreśla sportowo miejski charakter auta są mocno wykrojone drzwi. Dzięki temu nadają polotu wizerunkowi pojazdu oraz jego kierowcy
Kształt klina idealnie zgrywa się z całą linią auta wykorzystując delikatne przetłoczenia oraz talię przodu względem tyłu pojazdu.
Projekt jest ukończony w ponad 70% , w planach po ukończeniu mieliśmy przedstawić samochód oraz prototyp szerszej widowni na różnego rodzaju imprezach motoryzacyjnych, najchętniej podjąć współprace przy produkcji oraz tworzeniu nowych projektów motoryzacyjnych. Jednakże jako młodzi ludzi pełni zapału oraz pasji poświęcając wszystko co w naszych siłach nie jesteśmy w stanie ukończyć projektu z przyczyn finansowych dlatego też projekt wisi na włosku. Z takiej przyczyny także pisze do was tutaj na wykopie bo mimo że być może nie uda nam się doprowadzić do końca projektu to pozostanie o nim jakikolwiek ślad oraz dowód na to że w Polsce takie projekty powstają.
Zachęcam do przeglądania zdjęć oraz odwiedzenia strony,
//jr-design.pl/
//autozderzaki-warszawa.pl/
Oraz na blog który być może niebawem ruszy oraz na którym będą przedstawione zdjęcia z prac nad autami oraz pojazdami nie tylko związanymi z projektem „MARAPH”
Pozdrawiam.
Komentarze (28)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Jak powstają formy?
Zastanawiam się nad kupnem Volvo C70 pierwszej generacji ale strasznie nie podoba mi się przedni zderzak, czy dało by się coś z tego ciekawego zrobić?
Zainwestujcie w jakiś szyld, w Stanbudzie byłem nie raz, mieszkam w okolicy, a dowiaduje się o was z Wykopu.
http://www.kozmo.pl/dziennik_2008.php - no chyba że sposób budowy objęty jest tajemnicą ;]
progi do wymiany (chociaz wujkowi staszkowi z Dziury Zabitej Dechami sie podoba) krotki tyl jest tak krotki jak szyja ludzika z Minecrafta. dziura w masce tez jest... czy ona spelnia jakas role czy tylko ma "wygladac"
auto budujecie na klatce z profili aluminiowych i okladacie je tworzywem?
1. Co to za rama Pilgrim? Możesz podrzucić jakiś link?
2. Żeby pisać takie wielkie słowa, trzeba by zrobić nieco więcej niż kopyto na skorupkę. Design od strony estetycznej to kwestia gustu, ale póki to czyste ASP, bez żadnej inżynierii, której do poziomu profesjonalnego produktu (nawet seryjnego) trzeba wpakować bardzo dużo. Zabawa przednia, ale w stylu garażowym.
3. Mimo wszystko wyrazy uznania, bo trochę roboty tam jest. Gdybyście chcieli
"MARAPH to futurystyczny prototyp opierający się na sprawdzonych wzorcach linii designerskiej ówczesnej motoryzacji."
Jak mniemam chodziło o