Co do crashtestów, to testowane są zazwyczaj szyby. Robi się to za pomocą mrożonego kurczaka (serio!). Kurczak moczony w ciekłym azocie jest wystrzeliwany w kierunku lokomotywy (szyby) z prędkością "podróżną" pociągu. Celem jest sprawdzenie czy szyba prawidłowo się rozpadnie (w drobny miał, a nie tak jak w samochodach pozostanie na miejscu).
Niezwykle rzadko testuje się wagony. Zazwyczaj badane są całkowicie nowe konstrukcje. Celem jest sprawdzenie w praktyce
Komentarze (3)
najlepsze
Co do crashtestów, to testowane są zazwyczaj szyby. Robi się to za pomocą mrożonego kurczaka (serio!). Kurczak moczony w ciekłym azocie jest wystrzeliwany w kierunku lokomotywy (szyby) z prędkością "podróżną" pociągu. Celem jest sprawdzenie czy szyba prawidłowo się rozpadnie (w drobny miał, a nie tak jak w samochodach pozostanie na miejscu).
Niezwykle rzadko testuje się wagony. Zazwyczaj badane są całkowicie nowe konstrukcje. Celem jest sprawdzenie w praktyce