Witajcie, był sobie jeden spokojny dzień i chciałem zaktualizować Bios w laptopie, a więc ściągnąłem i pomyślnie zainstalowałem Bios, lecz laptop nie chciał się włączyć po aktualizacji, od razu telefon do HP, że laptop po aktualizacji sterowników Biosu z ich oficjalnej strony nie chce się włączyć, dawali mi jakieś instrukcje typu przytrzymać przycisk Windows+B, co nie zadziałało. A więc w ostateczności kazali mi wysłać laptopa do Ich serwisu. 2 dni później przyjechał kurier i odebrał paczkę z laptopem. Tydzień później kurier do mnie zadzwonił, że przyjedzie z paczką, cały ucieszony i uradowany, że mam naprawionego laptopa ruszyłem do domu odebrać paczkę, otwieram a tam co? Laptop z kartką a na kartce: Formularz uszkodzenia z winy klienta szczegóły: zalanie płyty głównej lub innej części komputera. Laptop nigdy nie był zalany a więc wkurwiony poszło pisemko do HP, 2 raz powtarzając, że laptop nie włącza się po aktualizacji biosu z ich oficjalnej strony ze sterownikami. Dostałem odpowiedź:
Szanowny Panie,
Dział reklamacji pragnie poinformować Pana, iż jedynym rozwiązaniem jest naprawa odpłatna zalanego laptopa. Koszt to 979zł, a elementy do wymiany to: płyta główna, górna pokrywa, konektor, gniazdo USB, podstawa, napęd, klawiatura.
Jednocześnie pragnę wskazać, iż czas rozpatrzenia reklamacji zależy od ilości zgłoszeń, gdyż reklamacje rozpatrywane są w kolejności.
Z poważaniem,
Ewelina xxx
Hewlett- Packard
Dział współpracy z klientem
A więc moja odpowiedź była następująca:
Szanowna Pani,
**Uprzejmie informuję, że w komputerze, który był przez Państwa diagnozowany z całą pewnością nie są i nie były uszkodzone ani podstawa, ani górna pokrywa, ani klawiatura (w klawiaturze brakuje jednego klawisza co nie przeszkadza w użytkowaniu komputera i nie było przeze mnie zgłaszane jako uszkodzenie wymagające naprawy w ramach usługi gwarancyjnej).
Po raz kolejny informuję, że przyczyną uszkodzenia komputera nie jest rozlanie cieczy na Płytę Główną, jak Państwo twierdzicie.
Proszę o informację w jaki sposób odbywa się proces rozpatrywania reklamacji. Czy tylko na tym, że napiszecie Państwo do mnie zgrabne pisemko, czy też na ponownej weryfikacji uszkodzeń i określeniu ich przyczyny? Jaką mogę mieć pewność, że weryfikacja zostanie przeprowadzona w sposób rzetelny? Z przekazanych przez Panią informacji wynika, że dotychczasowa diagnoza wykonana w Państwa centrum serwisowym była niewłaściwa - jako elementy uszkodzone wskazujecie te, które żadnemu uszkodzeniu nie uległy.
Proszę o powyższe informacje. Na tej podstawie podejmę decyzję czy mogę Państwu zaufać i złożyć reklamację, czy też powinienem przekazać komputer do innego serwisu, który fachowo podejdzie do naprawy przedmiotowego komputera. Jednocześnie informuję, że w przypadku wyboru przeze mnie drugiej opcji, rozbieżności w diagnozie uszkodzeń komputera będą stanowiły podstawę do zgłoszenia całej sprawy do UOKiKu lub przynajmniej do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej.
Z poważaniem
xxx**
Kolejna odpowiedź ze strony HP:
Szanowny Panie,
Uprawnieni pracownicy serwisu przeprowadzają diagnozę urządzenia i na tej podstawie została przedstawiona Panu nasza decyzja. Jest ona ostateczna i zostaje podtrzymana, że możliwa jest tylko naprawa odpłatna.
Z poważaniem,
Ewelina xxx
Hewlett- Packard
Dział współpracy z klientem
W końcu sobie pomyślałem, że by nie wziąć się sam za naprawę w takim razie otworzyłem laptopa odłączyłem na 5s kabelki od baterii Biosu, włączyłem komputer i bum? działa.
Wniosek: Firma HP chciała wyruch*ć mnie na 979zł za wymienienie działających części. Z całą sprawą idę jutro do UOKiK.
Komentarze (318)
najlepsze
Wysłali kuriera, laptop po kilku dniach wrócił do mnie naprawiony z aktualnym biosem.
mnie się udało usunąć usterkę za 1/4 tego, fakt że trwało to prawie 3tyg ale auto jeździ jak powinno