Hmm, ja. Może nie kierowca Solarisa(nie ma takich u mnie), a MANa. Nie ma w nim takich bajeranckich podnośników, w MANie jest srebrna, metalowa podłoga koło drzwi. Kierowca został poinformowany o fakcie, wziął metalowy drąg zakończony haczykiem i podniósł podłogę dla niepełnosprawnej, pomógł mężowi przetransportować ją na chodnik i podziękował(!), że mógł pomóc.
w Katowicach też są... ktoś tam coś wspominał o klimatyzacji. Dziwne że ta klimatyzacja jest nie odczuwalna. Latem to ludzie duszą się w tych autobusach, czuje po sobie jak pot mi spływa po ciele. Znany nam przewoźnik, oszczędza na paliwie, za to podnosi ceny biletów miesięcznych. Oby IKARUS'y z odsuwanymi oknami zostały jak najdłużej :P
A to dziwne bo w Zabrzu te co jeżdżą to latem mają włączona klimatyzacje. Nie wiem na ile ale czuć, że jest lepiej niż w innych autobusach lub tramwajach.
Solarisy to chyba jedne z najlepszy autobusów miejskich ;]
bo wielu przewoźników zamawia wersje jedynie z klimatyzacją dla kierowcy. w cale nie jest tak, że wszystkie solarisy mają zawsze zamontowaną klimę dla pasażerów, no chyba, że w najnowszej, IV generacji stała się już standardem. :P
No to wam teraz wloze lyzke dziegciu. Otoz wszystko wspaniale i pieknie wyglada tylko na poczatku. Pamietajmy, ze Solarisy to autobusy budowane z podzespolow roznych zachodnich firm: silniki sa szwedzkie, elementy nadwozia i zawieszenia produkowane sa gdzie indziej. Okres gwarancji z tego co wiem waha sie od 3 - 5 lat. I ten okres przejezdzaja rzeczywiscie bezawaryjnie. Kazda maszyna sie jednak psuje i niektore czesci trzeba wymieniac. Tu zaczyna sie problem. O
Co do doswiadczenia i labow...no kazdy kiedys zaczynal wiec jasne jest ze bedziemy w plecy jesli chodzi o nasza technologie, ale skoro ladnie schodza to i pewnie sie beda rozwijac..o ile ktos z kierownictwa niczego nie spieprzy ;)
To oczywiście żadna wada, ale szkoda, że silniki nie są polskie. Zachodni producenci autobusów ( np.: Neoplan, Bova czy Setra ) również korzystają z jednostek MAN, Mercedes, Scania czy Volvo, więc Solaris się tu nie wyróżnia, ale mimo wszystko szkoda...
Mała ciekawostka:
Do testów w którymś szwajcarskim mieście (chyba Zurichu) Solaris oddelegował w roli kierowcy kobietę. Niestety podczas jazd testowych miała stłuczkę... Pechowo trochę, bo kobiety są zazwyczaj bardzo cenione jako kierowcy
@bekkouche: Polskie silniki? Chyba żartujesz, mam nieprzyjemność prowadzenia autobusów z polskimi silnikami (WSK Mielec) i mogę ci powiedzieć, że to jedne z najgorszych jednostek napędowych. Niektóre typy wymagały remontu po 200 tys. km, z automatem zwykle 500 tys. przejeżdżały i do remontu. Natomiast mój Solaris z niemieckim silnikiem MAN ma już ponad 850 tys. na liczniku i ani jednej poważnej awarii.
...poza tym śmierdzi w nich nowością, aż nie dobrze się robi, ja się przyzwyczaiłem do Volvo, niby te przeguby mogą pęknąć prawie w każdej chwili (wiarygodne źródło ;)) ale są wygodne i mają pojedyncze siedzenia
Tu wyglada fabryka jak na poziomie swiatowym, jakby ktos na wlasne oczy zobaczyl fabryke jelcza jak funkcjonowala - piwko, kanapeczki, papieroski jak w starej dobrej kominustycznej fabryce :)
no nawet kiedyś czytałem ze wygrali przetarg w Niemczech (dokładnie chyba w berlinie) wyprzedzając np Mercedesa. W Szczecinie ostatnio tez zaczeły się pokazywać nowe solarisy. Oby tak dalej
Ciekawe. Nie wiedziałem że nowoczesne autobusy wykonuje się ręcznie, podłogi są z drewna a połowa elementów trzyma się na klej. Ale jeśli to się sprawdza, a wygląda na to że tak, to okazuje się że można wyprodukować klej który nie puszcza, drewno zabezpieczyć tak aby nie gniło i wydajnie pracować bez setek zautomatyzowanych robotów. Nic tylko specjalistom Solarisa pogratulować - tym bardziej, że są to chyba najlepsze autobusy spośród tych jeżdżących w
Nie wątpliwie sukces polskiej motoryzacja, ale technologia produkcji jeszcze odstaje do zachodu gdzie wszystko co mogą zrobić roboty robią roboty u nas jednak wszystko jest ręcznie robione. fakt faktem ludzie mają prace ale czy produkcja jest z pewnością wolniejsza. Moze sie myle
Nie ma co się zachwycać tymi autobusami, te co jeżdżą po Lublinie są fatalne, wszystko skrzypi, często mają awarie, a w zimie w środku zimno. Jedynie co mi się w nich podoba to ładny wygląd.
Szkoda tylko, ze Solarisy są bardziej traktowane jako niemieckie produkcje niż polskie.... Do tego jak na discovery był program o Solarisach to dyrektor z polski udzielal wywiadou po angielsku albo niemiecku (nie pamietam) napewno ani słowa po polsku nie wykrztusił
Komentarze (81)
najlepsze
Co ważniejsze, był dość młody.
Podstawowy warunek: kierowca musi zablokować okna i szyberdachy żeby zimno nie uciekało.
W dodatku MPK Poznań testuje autobus hybrydowy wyprodukowany przez Solarisa: http://www.solarisbus.pl/busmania,aktualnosci,0,417.html
Solarisy to chyba jedne z najlepszy autobusów miejskich ;]
Mała ciekawostka:
Do testów w którymś szwajcarskim mieście (chyba Zurichu) Solaris oddelegował w roli kierowcy kobietę. Niestety podczas jazd testowych miała stłuczkę... Pechowo trochę, bo kobiety są zazwyczaj bardzo cenione jako kierowcy
Lepiej wrzucić kolejny wykop żeby podbudować polskie ego.
http://www.bvg.de/index.php/de/Bvg/Detail/folder/301/rewindaction/Index/archive/1/year/2005/id/294/name/Solaris+liefert+die+ersten+Eindeckergelenk-+Omnibusse
Ikarusy dają tylko na noc.
A to i tak w mieście kursują też trolejbusy od tegoż producenta.
http://www.youtube.com/watch?v=_RyodnisVvU
http://www.kurierlubelski.pl/images/topics/06-272/ga1.jpg
http://galeria.funthomas.info/
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora