żadne nie wyjeżdżają na ulice, baardzo rzadko, nawet przewóz jest w częściach - na lawetach sprzężonych, mam zdjęcie gdzieś. Najczęściej koła i kipa są osobno, jedzie sam kadłub lub kadłub z felgami, bo tak wychodzi z fabryki - nie ma opon w komplecie. Do zmiany opon służy specjalna maszyna, kosztuje ponad 500 000 euro coś a'la podnośnik. Napompowana opona waży 5 ton, rozmiar felgi to R63 (dla pełnowymiarowych Liebherr T282 i Cat
16-cylindrowy o pojemności 65 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
20-cylindrowy o pojemności 90 l. i mocy 3650 KM (2725 kW),
Cummins
16-cylindrowy o pojemności 60 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
18-cylindrowy o pojemności 78 l. i mocy 3500 KM (2610 kW)
Maszyna ma napęd spalinowo-elektryczny, w którym wysokoprężny silnik spalinowy (jeden z czterech do wyboru) napędza generator prądu (alternator), zasilający
pali ile mu wlejesz :) Gdzies na płytach starych mam program z Discovery o ciężarówkach. Nie chcę kłamać ale taka jedna z ładunkiem to chyba 400 Ton (pewnie zostanę wyśmiany ale te liczby to nie żarty :))
Komentarze (43)
najlepsze
Nie ulicznymi, bo takie pojazdy nie mogą jeździć po ulicach :D
http://pl.wikipedia.org/wiki/Marvin_Heemeyer
Przydalby sie link do odcinka "How it's made?", bo wiem ze takowy istnieje.
Jak znajde to umieszcze :).
EDIT: Aha, juz wiem, dlaczego mi sie wydawalo, ze widzialem, jak te kolosy sa budowane: było na wykopie:
http://www.wykop.pl/ramka/99664/najwiekszy-samochod-swiata-liebherr-t-282b-how-it-s-made
^^
wykop
- a tu monstrum z białorusi.
W PL też takie giganty jeżdzą, koło:
http://maps.google.pl/?ie=UTF8≪=52.82372,18.004231&spn=0.021498,0.050554&t=h&z=15
Gwoli ścisłości, t nie są samochody ciężarowe.
To są wozidła techniczne/przemysłowe/górnicze (przymiotników ma parę, zależy kto i gdzie tego użyje :) ).
U nas w Polsce najpopularniejsze wozidła są spod znaku Volvo
(Coś jak to http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/9F923818-2B7D-4E4F-8AB3-20ED558C9777/0/IMG_5083.jpg )
lub zwykły Kraz :) http://www.forum-budowlane.pl/imgs_upload/Image/2007/11_2007/41_3.jpg
pzdr
Takie liczby mogą być fascynujące...
Mnie rozbiło najbardziej to:
Silniki diesla:
DDM/MTU
16-cylindrowy o pojemności 65 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
20-cylindrowy o pojemności 90 l. i mocy 3650 KM (2725 kW),
Cummins
16-cylindrowy o pojemności 60 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
18-cylindrowy o pojemności 78 l. i mocy 3500 KM (2610 kW)
Maszyna ma napęd spalinowo-elektryczny, w którym wysokoprężny silnik spalinowy (jeden z czterech do wyboru) napędza generator prądu (alternator), zasilający