@Mete: jeśli przeliczyć go na kasę to idzie już w miliony dolarów (dla twórców). Chociażby ze sprzedaży aplikacji. Fenomen leży w sieci, bo samo budowanie offline byłoby nudne. Ale jak budujesz, by się komuś pochwalić...cóż wtedy "warto poświęcić czas". Zasada podobna co z facebooka, choć podejrzewam, że nie każdego można tak uogólniać. Komuś może się podobać budowanie czegoś z niczego.
Genialne jest to, że zrobiono coś, co nie ma super wypasionej
W większości tych projektów największą robotę odwalają piękne shadery, ale mimo wszystko nakład pracy jest co najmniej duży. Mając dobrze zgraną ekipe i w miarę ogarnięty plan + trochę umiejętności nie jest aż tak trudno zrobić coś ładnego. Sam pochwalić się mogę bardzo dokładnie odwzorowanym mostem - około tydzień budowy i halą - około miesiąca budowania samemu. Było tego dużo więcej ale aktualnie nie mam fotek.
@rusty: Budują na creativie z nieograniczoną ilością albo nawet edytorami wstawiając elementy komendami jakąś kule itp można też robić copy/paste ze zbieraniem surowców duże coś buduje się z rok
@Geron: możesz napisać czy w takich wielkich projektach użytkownicy sami zbierają w tych lochach materiały czy może startują odrazu z nieograniczoną ilością zasobów ?
@pinguini: Minecraft poza budowaniem, umożliwia toczenie na mapie rozgrywek (wieloosobowych czy single player) a nawet istnienie wirtualnych światów z handlem, wojnami itp...
Komentarze (19)
najlepsze
Swoją drogą genialny sposób na biznes.
Genialne jest to, że zrobiono coś, co nie ma super wypasionej
Zupełnie jak nasze blokowiska :)
http://youcity.com/2009/website_front/index.html#
Darmowa wersja była kiedyś bardzo popularna.
http://image.blockland.us/detail.php?q=209-159-159-78_31100