Dobre, ale na drogi osiedlowe którymi nikt uciekać nie będzie. Ogólnie widać, że jest to praktycznie niemożliwe do przewiezienia dla zwykłego radiowozu, niepraktyczne przy rozstawianiu co zajmie mnóstwo i dodatkowo wymaga przewidzenia trasy którą poruszać się będzie przestępca. Chyba, że na jakieś przejazdy graniczne, bramki na autostradach (jak ktoś nie zapłaci ;) czy blokady wojskowe.
Poza tym pomysł nie jest nowy, tutaj filmik z 2006 roku gdzie wszystko jest łatwiejsze do przewiezienia
P.S Przedstawiam bardziej zaawansowany system (stacjonarny - taki jak ten) gdzie kierowca nawet gdyby uciekał niżej przytoczonym walcem nie dałby rady się przedostać (chyba, że bokiem ;)
Chyba, że na jakieś przejazdy graniczne, bramki na autostradach (jak ktoś nie zapłaci ;) czy blokady wojskowe.
@kaskaderMike: Przecież w filmie wymienione są zastosowania z myślą o jakich było to projektowane, w tym właśnie przejścia graniczne, bazy wojskowe i wszelkie inne stacjonarne checkpointy ;)
@b4kus: I jeszcze 'bezpieczniejszy od tradycyjnych kolczatek'... A mnie się wydaje, że przy 80mph to jedna choroba co się stanie z tym pojazdem i kierowcą...
No nie wiem czy taki bezpieczny. A co jeśli uciekinier nie będzie przez to przejeżdżał jak przez próg zwalniający? Podejrzewam że "przelot" przez takie cudo z prędkością ponad 120 km/h może wyrządzić sporo krzywdy (nie tylko kierowcy) i może być bardziej niebezpieczne niż kolczatka czy zastosowanie manewru PIT. Tym bardziej gdy nie najedzie na to idealnie prosto tylko pod pewnym kątem. Chciałbym zobaczyć jak to urządzenie sprawuje się w takich właśnie warunkach.
Kolczatka która używana jest między innymi przez nasze służby to coś jakby gwoździe z dziurą w środku. W związku z tym powietrze schodzi w kontrolowany sposób, a nie gwałtownie. No i po złożeniu zajmuje znacznie mniej miejsca niż ta siatka. Sądzę, że się nie przyjmie :)
@DOgi: zależy od konstrukcji opony, opony samouszczelniające są podatne na działanie kolczatki, ale opony z dodatkowymi elementami nośnymi już są raczej odporne
Komentarze (39)
najlepsze
Poza tym pomysł nie jest nowy, tutaj filmik z 2006 roku gdzie wszystko jest łatwiejsze do przewiezienia
@kaskaderMike: Przecież w filmie wymienione są zastosowania z myślą o jakich było to projektowane, w tym właśnie przejścia graniczne, bazy wojskowe i wszelkie inne stacjonarne checkpointy ;)
@anas_lex: właśnie o tym samym pomyślałam - co jak jakiś drifter przejedzie bokiem? Dachowanie zapewne nieuniknione...
@DOgi: zależy od konstrukcji opony, opony samouszczelniające są podatne na działanie kolczatki, ale opony z dodatkowymi elementami nośnymi już są raczej odporne