Modlitwy kierowców zostały wysłuchane. Volvo ma sposób na oślepiające światła!
Zaproponowane rozwiązanie składa się z zespołu czujników oraz dodatkowego elementu w kształcie cylindra z filtrami, montowanego wewnątrz reflektorów.
a.....r z- #
- #
- #
- #
- 111
Komentarze (111)
najlepsze
Pomijając masę innych systemów bezpieczeństwa i wygód, posiadał właśnie taki system operacji światłami długimi.
Pierwsze moje wrażenie po włączeniu długich w mieście "o, nowe auto.. a już długie nie
Ta funkcja o której opowiadasz staje się powoli chyba standardem segmencie aut premium . Jeżdżę czasem BMW serii 5 (F 10 ) ojca i tam właśnie na lewej manetce są dwa przyciski . Jeden z nich odpowiada za automatyczne przełączanie wiązki świateł. Jest to całkiem fajne rozwiązanie , ponieważ wykrywa nadjeżdżające pojazdy z przeciwka z dużej odległości, przez co nie oślepia innych . Jest też wrażliwy na natężenie światła więc jak np. wjeżdżasz do obszaru zabudowanego gdzie są latarnie przy drodze sam przełącza na mijania . Dobrze radzi sobie także jak widzi pojazd poprzedzający na tym samym pasie .
Wczesne ostrzeganie przed kolizją jest także przydatne gdyż czasem gdy nie skupiamy takiej uwagi na drodze przed nami ( np. patrzymy w danej chwili na znak drogowy) a ktoś nagle zaczyna hamować, wówczas system poinformuje nas o gwałtownym zbliżaniu do poprzedzającego pojazdu . System daje znać o tym kierowcy poprzez wibracje w kierownicy oraz ikoną czerwonego samochodu na tablicy zegarów . Podobnym systemem dot. bezpieczeństwa są te asystenty martwego pola ( tak się to nazywa ? ) . Przy lusterku jest lampka o kształcie trójkąta w kolorze pomarańczowym . I gdy jakiś pojazd znajduje się w martwym polu świeci się na pomarańczowo. Jeśli masz włączony kierunkowskaz , wówczas dodatkowo drga kierownica
ps. obowiązku mijania kałuż i zwalniania, żeby nie ochlapać pieszego pewnie też nie ma w kodeksie
Opel LED light matrix
A ten wykop to zwykly spam reklamowy.
A więc potem i kosztowne...
To samo można zastosować w szybie tylnej.
Dzięki temu nie razimy tych jadących z naprzeciwka, tych jadących przed nami tak samo jak my oraz sami nie jesteśmy
Zdaję sobie z tego sprawę. Jednak praktycznie wszędzie brano pod uwagę zapędy hmmm... moderów i przyciemnianie szyb dla szpanu. Nikt nie pomyślał o tym, że może to zdecydowanie poprawić bezpieczeństwo. Poza tym boczne szyby mogłyby być niepolaryzowane, w przedniej szybie tylko dolna część (choć tutaj trzeba pomyśleć jakby było z TIRami) i tylna to chyba cała (TIR może jechać za nami).
Jest to zdecydowana poprawa bezpieczeństwa po zmroku (czyli
@ukradlem_ksiezyc: to akurat jest zdecydowanym minusem, bo takie auto w większości krajów byłoby po prostu niedopuszczone do ruchu. ;) Przepisy regulujące przyciemnienie szyb są restrykcyjne.
Takimi jak są w transmisjach z rozpraw sądowych?
jakoś nie widzę na ta chwilę możliwości technicznych co by mogło zakrywać ten kawałek szyby