Witajcie wykopowicze,
Jest to mój pierwszy wpis, mam nadzieję, że pomożecie. Trochę dużo czytania, dziękuję tym, którzy dotrą do końca.
Chcę pokazać jak w Play traktuje się potencjalnych klientów, jak stosuje się do własnych cenników/regulaminów, jak próbuje się złapać nowych użytkowników na super promocję. Jeśli nie chce ci się czytać to chociaż nie zakopuj.
Ostatnio dużo myślałem nad zmianą operatora, szukałem pośród ofert różnych operatorów i zaciekawiła mnie oferta Play, jestem studentem zależało mi na niskim zobowiązaniu i jak najlepszym telefonie za najmniejszą cenę. Zobaczyłem coś takiego:
Stwierdziłem, że interesują mnie: RBM LG P970 Black, Sony Ericsson Xperia Neo V, Samsung Galaxy S+, Sony Ericsson Live with Walkman i LG P970 Swift Black w ofercie Play Mixtura 30 lub Play Mixtura 15. Dokopałem się do cennika:
//www.play.pl/resources/pdf/cenniki/Cennik_Telefonow_w_Ofercie_MIXtura.pdf
Wtedy, kiedy patrzyłem na cennik był on z dnia 23.01.2013 r. ale nie mam kopii.
Te telefony wszystkie były i są nadal w kategorii:
Cennik Telefonów o ograniczonej dostępności w Ofercie Nowy Play MIXtura III i
Cennik Telefonów na życzenie w Ofercie Nowy Play MIXtura III.
Na stronie Play wpisałem dane, aby skontaktował się ze mną konsultant w sprawie zamówienia telefonów (kliknąłem
Zamów przez telefon). Konsultant zadzwonił i stwierdził, że się nie doczekam na te telefony na pewno, wręcz całkowicie mi tą ofertę chciał wybić z głowy. Konsultant nie zapytał się czy zgadzam się na nagrywanie, a mogę się założyć, że rozmowa była nagrywana.
Byłem w salonach Play w Galerii Gemini Park w Tarnowie oraz w salonie Play w CH. Świt w Tarnowie, gdzie powiedziano mi, że nie ma szans dostania tych telefonów z listy z ograniczoną dostępnością.
Jednakże wczoraj doczytałem, że w liście:
Cennik Telefonów na życzenie w Ofercie Nowy Play MIXtura III jest
RBM LG P970 Swift Black oraz zgodnie z regulaminem:
5. „Telefony na życzenie” nie są dostępne bezpośrednio w punktach sprzedaży Play, a ich dostawa realizowana jest na indywidualne zamówienie klienta. Termin realizacji zamówienia zależny jest od dostępności danego modelu „Telefonu na życzenie” na rynku polskim. Telefon jest w cenniku po raz kolejny więc musi być gdzieś dostępny.
Udałem się do salonu Play w Galerii Tarnovia i chciałem zamówić ten telefon, sprzedawca od samego początku zaczął mówić, że telefonu na pewno nie ma, stwierdziłem, żeby chociaż spróbował go zamówić (kilkakrotnie musiałem go prosić o to, zrobił to niechętnie) i jeśli cały czas pojawia się w cenniku to musi być gdzieś dostępny. Sprzedawca stwierdził, że nawet w systemie nie może złożyć takiej dyspozycji, chociaż telefon cały czas jest w cenniku. Stwierdził, że jeśli chce, to mogę podzwonić do wszystkich salonów w Polsce, czy jeszcze gdzieś mają jeśli mi tak zależy.
Dosłownie w trakcie pisania tego tekstu zadzwonił znowu konsultant, powiedział, że rozmowa jest nagrywana (dzwonił z tego samego numeru co poprzedni) chciał zapytać, czy jestem zainteresowany ofertą Play, powiedziałem, że interesuje mnie tylko przeniesienie i tylko ten jeden telefon, powiedział, że jest on niedostępny, on się nie zajmuje telefonami na życzenie i tylko pozostaje dzwonić do BOK-u, chociaż klikałem akurat na ten telefon i chciałem w tej sprawie się skontaktować.
Dane konsultantów z rozmów telefonicznych, oraz sprzedawcy z Salonu Play w Galerii Tarnovia mam zapisane.
Podsumowując:
W Play jak widać są duże promocje, ale skorzystać z nich może tylko zapewne rodzina/znajomi konsultantów i sprzedawców, bo dla zwykłego człowieka nawet im się nie chce potrudzić, żeby zamówić dany model telefonu... Najlepiej powiedzieć, że nie ma i koniec. Nie upierałbym się przy tym tak bardzo, gdyby nie to, że te telefony cały czas dalej są w kolejnych aktualizacjach cennika. Jeśli ich nie ma to Play powinien je usunąć a nie zostawiać i do tego promować na stronie internetowej.
Mam nadzieję, że uda się to wykopać i dojdzie to do osób wyżej postawionych w Play i dostanę jakąś rzetelną informację lub te telefony w końcu zostaną usunięte z cennika i strony internetowej aby nikt się nie naciął.
Komentarze (129)
najlepsze
Kazdy salon (dealer) KUPUJE telefony od operatora (czyli od Play). Jezeli nawet, jakis telefon jest dostepny w innym punkcie tego samego dealera (wiec odpada papierologia itd) to nadal trzeba go sprowadzic do tego konkretnego salonu - a to oznacza koszt kuriera. Przy niskim zobowiazaniu, prowizja od operatora za pozyskanie klienta jest na tyle niska, ze koszt tego kuriera stanowi jej spora czesc - na tyle duza, ze nie oplaca sie przeprowadzac takiej operacji logistycznej.
Przykro to pisac, ale niestety podobnie jest z telefonami na zyczenie. Teoretycznie salony zamawiaja je pod konkretnego klienta. Jednak ten klient ma prawo sie rozmyslic z takiego zakupu. I... telefon zostaje na stanie magazynowym salonu.
Salonow
Ogółem nie polecam załatwiać umów telekomunikacyjnych przez internet/telefon.
@Huevos:
Jak ktoś nie miał okularów, nie mógł rozczytać, nie pamiętał tego a reszte dowodów z głowy podawał to pisaliśmy właśnie 31-12-2099, wtedy wszystko przechodziło przez system ;). Program miał głupie wymagania to się to robiło bokiem.
Dzisiaj zdarzył
Co w takiej sytuacji powinienem zrobić? Iść na układ tego gościa i przenieść numer do innej sieci? Przecież musi być jakaś opcja zamówienia telefonu bez takich kombinacji. Orientujesz się gdzie można w takiej sprawie zadzwonić?