AMA - Drugi Oficer Mechanik na statkach floty handlowej
Jestem Drugim oficerem mechanikiem na statkach floty handlowej. Obecnie pracuję u niemieckiego armatora. Z chęcią podzielę się z wykopowiczami wiadomościami na temat pracy jako mechanik na statkach i wszystkim z tym związanym.
walczus84 z- #
- 199
Komentarze (156)
najlepsze
:) hehe, ale nie wiem czy wiesz, że Czesi kiedyś mieli własną flotę handlową, a i często można spotkać pływających Czechów czy Słowaków, kończących nasze uczelnie.
2. Myślałeś nieraz, żeby rzucić ciężką pracę na statku handlowym i zostać piratem?
1. Piję, uwielbiam brazylijską Montile.
2. Może i byłoby łatwiej, ale nie wiem jak zostać takim piratem:)
mam kilka pytań odnośnie silników i nie tylko
1. Ile macie silników spalinowych (wszystkich) na jednostce?
2. Czy wszystkie są zasilane mazutem?
3. Jaka jest pojemność silnika głównego
4. Czy silnik główny jest dwusuwem
5. Jaką moc generuje
6. Ile taki silnik spala w ciągu 24h pracy
7. Na jakich obrotach pływacie
8. Czy korbowód jest osłonięty
9. Ile kosztuje tona mazutu
1. Jeden silnik główny, trzy agregaty prądotwórcze, chyba że jest prądnica wałowa, to dwa agregaty, jeden agregat awaryjny, silniki w szalupach ratunkowych.
2. W zalezności od typu, silniki główne mazut, agregaty mazut, mieszanka, lub diesel, a teraz to jeszcze nisko i wysokosiarkowe te paliwa.
4. Tak dwusuw, na małych jednostkach może to byc czterosuw.
5. W zależnosci od typu, moze to być 5, 7, 10, 20 000 KM
6. 20
2. Czy w jednostkach na jakich pływasz (masowce) są poprowadzone dodatkowe przewody instalacji hydraulicznej w miejsca przewidziane do montażu dział w razie konfliktu wojennego?
3. Często pływasz w rejonach zagrożenia ataków piratów?
4. Macie na pokładzie jakieś środki ochrony przed atakami piratów?
Trochę monotematyczny jestem, ale dużo słyszałem o
Co do pierwszego i drugiego pytania, to raczej absurd, nie zdarzyło mi się być w rejonie piratów z czego jestem zadowolony, a środki jakieś badziewne niby są, typu fire hoses, jakieś druty kolczaste, ale ogolnie na nic sie to podobno zdaje i sam statek nie jest w stanie przed takimi piratami obronić się.
2.Jak często jesteś w domu?
3.Na jakiego rodzaju statku pracujesz?
1. 5300Euro na miesiąc tylko na burcie.
2. pływam w rotacji 4 miesiace na statku 2 miesiace w domu.
3. Masowce
Ja jestem ze wschodu, z lubelskiego. No musiałbyś popływać kilka miesięcy za motorzystę ponad 2200 USD na miesiac zarobki, a pozniej zrobic kurs Oficera mechanika wachtowego. Idź w to, naprawdę jest dużo pracy dla mechaników.
2.Najciekawsze miejsca w których byłes?
1. Wydaje mi się, że dużo. Około 90 portów w 36 państwach.
2. Maputo w Mozambiku, Santa Marta w Kolumbi, Porto Alegre w Brazylii i wiele innych dużo wymieniać.
2. Większość czasu sprzedzasz pod pokładem?
3. Czy pozdrawiacie się machnięciem jak mijacie inne statki?
4. Jak się sypia w takich ciężkich warunkach?
5. Ile członków załogi średnio jest na statku?
1. Zdarza się, że w rożnych częsciach świata można je podziwiać i nie tylko je.
2. Raczej nie, ale jest to od 8 do 12 godzin dziennie, a czasem i 40 bez snu gdy jest poważna awaria.
3. Raczej nie, ale dzięcioły( nawigatorzy) czasem gwizdną tyfonem.
4. Daje się rade, nawet do spania w sztormie można się przyzwyczaić jak się odpowiednio ułoży w koi.
5. Średnio jest to około 20.
2. Jakie szkoły skończyłeś?
3. Dochodzi do buntów na Bounty?
1. Angielski, ciut niemiecki, i dogadam się po ukraińsku.
2. Akademia Morska w Szczecinie, kurs Drugiego w Akademii Morskiej w Gdynii.
Pływałem w PŻM, ale zrezygnowałem z powodów słabszych zarobków w naszej rodzinnej matce firmie.
2. Czy nie myślisz o zmienieniu pracy związanej tylko z jednym miejscem?
1. Od 3 lat regularnie, a w trakcie studiów 2 rejsy po 5 miesięcy.
2. Czasem tak, a przynajmniej o jakims serwisie jeżdzącym po statkach.
PS. I dodaj jakieś zdjęcia tak jak ktoś już powiedział!
2. Pracujesz jak rozumiem przy ogromnych silnikach. Ile litrów? Jakie rozmiary? Co trzeba przy nich robić? Jak wygląda rozruch?
Raczej nie zmieniłbym, mimo że łatwiej stać na mostku, a z prądem to tak średnio u mnie :)
Mechanicy są po szkoleniach z danych podzespołów silnika danej marki ?
Różnie, bywa że kilka godzin, ale czasem jest to kilka dni, nawet do tygodnie. Dlatego jest to plus masowców, że można wyjść na miasto, pozwiedzać, zrobić jakieś zakupy w tym pamiątki i oczywiście jakiś regionalny alkohol :), a czasem nawet zabawić się w jakimś miejscowym barze lub dyskotece. Ach ta Brazylia, Kolumbia i oczywiscie Ukraina :)
zabijałem dziurę w zbiorniku balastowym kołkiem drewnianym, mamy zapasowy tłok, tuleje cylindrową, zawory wydechowe również, i wiele innych czesci, ale czasem sami je regenujemylub naprawiamy
@Rafusss: staramy się, ale czasem nie da się myśleć o bezpieczeństwie
I jeszcze jedno pytanie, studiowałeś dziennie czy zaocznie?