Gdyby miał przynajmniej te 200km zasięgu to dla kuriera ciekawa opcja, jednak na prawdziwe elektryczne auta musimy poczekać aż technologia baterii będzie lepsza.
@majkelos13: W artykule napisano że efektywna pojemność akumulatora to 32 kWh, licząc prąd po 0.6 zł/kWh wychodzi że załadowanie do pełna to 19.2 zł. Zakładając zasięg jak napisano 130 km to ,,na setkę'' pali 14.8 zł co w przeliczeniu na olej napędowy (niech będzie 5.55 zł/l) wychodzi ekwiwalent 2.66 l/100 km.
Prąd można kupić znacznie taniej - w taryfie nocnej, ale też taki samochód będzie zużywał znacznie więcej energii
@kwanty: litowe najwyżej 500cykli i w obecnej wersji cena akumulatorów stanowi 3/4 ceny samochodu.
Wymiana 3/4 samochodu po 2 latach użytkowania to trochę dużo, większość ludzi oddaje takie samochody na złom zamiast wymieniać akumulatory.
Wózki akumulatorowe to nie jest nowość, w wielu miejscach stosowane są od dawna, zarówno do przewozu towarów (np zamknięte magazyny, hale produkcyjne) jak i osób (np turystów w miejsca gdzie nie można wjeżdżać pojazdami spalinowymi).
Komentarze (21)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Prąd można kupić znacznie taniej - w taryfie nocnej, ale też taki samochód będzie zużywał znacznie więcej energii
Wymiana 3/4 samochodu po 2 latach użytkowania to trochę dużo, większość ludzi oddaje takie samochody na złom zamiast wymieniać akumulatory.
Wózki akumulatorowe to nie jest nowość, w wielu miejscach stosowane są od dawna, zarówno do przewozu towarów (np zamknięte magazyny, hale produkcyjne) jak i osób (np turystów w miejsca gdzie nie można wjeżdżać pojazdami spalinowymi).
Tyle, że