Silniki elektryczne w kołach samochodu
Jak twierdzi firma Protean pracująca nad opisywanym rozwiązaniem, możliwe jest osiągnięcie oszczędności energii nawet o 30%. Umożliwia to odzyskiwanie nawet do 85% energii kinetycznej z hamowania, co przydatne będzie szczególnie w przypadku aut miejskich i wielkich, zatłoczonych aglomeracji.
k.....z z- #
- #
- #
- 131
Komentarze (131)
najlepsze
Ta nowość ma ponad 100 latek
1) efekt żyroskopowy
2) zwiększenie masy nieresorowanej pojazdu
Poza tym samochody elektryczne to kompletna bzdura. Nie ma w tym żadnej ekologii, oszczędności ani sensu. Kolejny produkt, który sprzedaje się tylko dzięki specom od marketingu.
Jest jedna rzecz która jest warta zachodu. Odzysk energii przy hamowaniu by ją wykorzystać przy ruszaniu. Czyli energia za którą płacisz jest wykorzystywana tylko do pokonania oporów toczenia i powietrza. Jest się o co bić bo różnice w zużyciu paliwa jeżdżąc jak typowa złotówa a ruszając ostro i hamując na następnych światłach są duże. A tu można ograniczyć je od typowego złotówy jeszcze o
Żywotność takich silników na Polskich dziurach wyniosła by pewnie ok.20 000 km.
http://drive.porsche.com/sites/default/files/imagecache/Gallery/images/int/Lohner%20Porsche.jpg
Patrząc po tym co jest dostępne w modelarstwie postęp idzie na tyle szybko że ten problem zaraz będzie rozwiązany.
Wyżej dałem linka w komencie do silniczka modelarskiego Align 5 cm wielkości i 3000W mocy szczytowej. A na pewno zaraz będą lepsze.
Niedawno przez tydzień jeździłem po LA typowym budżetowym amerykańskim samochodem (3.7 l, wolnossący, automat, niewysilony, zaledwie 210hp). Szału to na mnie nie zrobiło ze względu na
problem nie jest masa nieresorowana, tylko moment pędu takiego koła.