Związku, że to mój pierwszy wykop, proszę o cenne uwagi w komentarzach.
Długa historia, ale dzięki tym co przeczytali do końca.
Chciałem opisać jak to BlueCash tzw "szybkie przelewy" potraktował mój przelew.
Dnia 06.11.12 chciałem opłacić rezerwacje na lot.
Związku z tym, że chciałem być pewnym, że lot zostanie szybko opłacony wybrałem właśnie usługę BlueCash.
Lot był na 22 listopada.
Przelałem zgodnie z wytycznymi w mailu, BlueCash zatwierdził moją wpłatę.
Czekałem teraz na potwierdzenie rezerwacji od Wizzair.
Jak ktoś przelewał pieniądze przelewem bankowym, jest napisana formułka na stronie Wizzair, że należy oczekiwać na zatwierdzenie. "Przelew bankowy należy zainicjować w ciągu 24 godzin." oraz "Jeżeli klient nie otrzyma potwierdzenia rezerwacji w ciągu 5 dni od dokonania przelewu bankowego należy skontaktować się z Telecentrum, aby sprawdzić czy płatność wpłynęła na konto. Jeżeli zweryfikowanie płatności nie będzie możliwe, klient może zostać poproszony o przedstawienie dowodu płatności."
Więc czekałem do dnia 13.11.12.
Cena za połączenie do Wizzair to 4.26 zł/min.
Dzwonie do Wizzair, oni nie otrzymali żadnej wpłaty, mówią, żeby wysłać skan wpłaty. Odpowiadam, że mam potwierdzenie przelania do BlueCash (wiem, że to nie dokument wpłaty), Pani mówi czekać do końca tyg i skontaktować się, a czas leci. Cena za połączenie 25 zł...
Dzwonie do BlueCash, tak wystąpił problem i przesyłam do działu technicznego to zlecenie. Żadnych konkretów. Przelew stoi i nie mogą go wysłać z powodów technicznych.
Ja pytam się w takim razie, dlaczego NIKT PRZEZ 6 DNI nie poinformował mnie o problemach (przelał bym normalnie z konta do Wizzair, a oni niech zawracają kasę na moje konto).
Telefonowałem 3 razy jeszcze, żeby dowiedzieć się czy wpłata jeszcze przejdzie czy się cofnie do mnie, nikt nic nie wie, rezerwacja czeka, dałem im czas do 12 dnia następnego.
Przez ten czas pomyślałem, że zdążę puścić drugi przelew do Wizzair, a najwyżej BlueCash mi zwróci albo Wizzair dostanie 2 razy po czym również zwróci.
Przelew poszedł kolejne 470 zł...
Dzień następny, godzina 13 nikt do mnie od nich nie dzwonił, a obiecali się skontaktować.
Dzwonie do Wizzair, żeby dowiedzieć się o wczorajszą wpłatę, przelew liczyłem powinien dość do nich do ok 12. (Bank PKO BP do Pekao SA), nie ma ani jednej ani drugiej wpłaty. Ba ! Pan uprzejmy mi każe czekać, minuty lecą, mów, że ta rezerwacja nie zostanie już zatwierdzona, ponieważ minęło 5 dni od rezerwacji a w tym czasie należy wpłacić, czyli przelałem drugi raz na darmo.
Pani dzień wcześniej z Wizzair nie powiedziała mi, że mogę nie przelewać 2 raz bo to nic nie da.
Telefony do BlueCash już wiedziałem, że są na darmo, ale moja mama próbowała coś załatwić. (wylot jej i jej koleżanki, załatwiam ja)
Wylot pod znakiem zapytania, urlopy przepadną? bo bilety już droższe. Płatność droższa bo tylko kartą, zamiast przelewem.
470 zł + 470 zł nie ma. Co robić?
Szukałem ponownie kolejnej nowej rezerwacji na te same dni, tak polecił mi Pan na infolini, żeby zarezerwować niestety już drożej i opłacić ponownie.
Ok mam drożej ok 200 zł.
Przez czysty przypadek znalazłem forum gdzie ludzie posiadają kartę CityBank-u Wizzair i chcą pomóc w ominięciu haraczu Wizzair, cena wtedy dodatkowe do biletu to 0 zł przy takiej karcie.
LINK
Dogaduje się w 35 min, przelewam kasę, strach, że mnie okradnie, ale nie mam wyboru.
Jest są bilety, wszystko się zgadza, cena o 60 zł droższa od 470 zł. Podziękowania dla was !
Teraz czeka mnie reklamacja w Wizzair i reklamacja w BlueCash.
Wizzair, żeby oddało 470 zł przelane niepotrzebnie oraz BlueCash za niewykonanie usługi, za niepoinformowanie mnie o problemach oraz za koszty dodatkowe tzn telefon Wizzair 65 zł w sumie, droższy bilet oraz zmiana przylotu godziny do Warszawy.
Będę na bieżąco informował co z reklamacjami.
Przestrzegam, poczytajcie na forach, ja byłem głupi zaufałem BlueCash, zależy wam na czasie, zróbcie zwykły przelew, darujcie sobie nerwy, strach i ew strata pieniędzy na bliżej nieokreślony czas.
Nie polecam, ze względu na to, że nikt, ale to nikt nie był w stanie zadzwonić, wysłać maila czy cokolwiek, żeby powiedzieć, że jest problem techniczny (czy. gówno z twojego szybkiego przelewu), wtedy bym miał czas opłacić normalnie.
W dodaje potwierdzenie mailowe od BlueCash oraz status rezerwacji Wizzair w dniu dzisiejszym tzn 14.11.2012.
Nie wiem jak dodać obrazek o większej rozdzielczości w razie czego mogę wrzucić do powiązanych.
![](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/01tyGac_CdBfAeXTpSfVMvd4pBhoZVaAjlEQY5pE,wat600.jpg?author=lolek43&auth=05982e6c3713e0c5062c9fbec4da7e53)
Komentarze (134)
najlepsze
"Serdecznie przepraszamy za problem z przelewem. Zdajemy sobie sprawę, że zawiedliśmy podwójnie: nie dostarczyliśmy przelewu na czas oraz nie poinformowaliśmy o problemie. W tej sprawie nie zadziałało kilka procedur, które oczywiście już zmieniamy.
Ponieważ wyznajemy zasadę, że „Klient nasz partner”, postaramy się uczynić więcej, by w sytuacjach awaryjnych kontakt z nami i szybka pomoc były skuteczniejsze.
Wpłacone pieniądze zostały zwrócone. Serdecznie prosimy o kontakt telefoniczny lub pod adresem
Szkoda, ze cos nie tak im poszlo. Mbank w sumie natywnie to teraz wspiera.
czy bluecash dodaje do treści tytułu przelewu coś od siebie?
jeśli tak to przelew nie został by zaksięgowany przez wizzair nawet gdyby bluecash nie nawalił. w instrukcji wizzaira jest napisane jak dokładnie ma wyglądać treść tytułu, jeśli będzie inny format to automat pewnie nie zaksięguje i będzie trzeba dzwonić do nich żeby sprawdzili taki przelew.
Czyli dodają, może nie zawsze, ale jednak. Druga sprawa: nadawcą jest Bluecash, a nie ja, więc przy takich przelewach jak płatność za bilety nigdy nie używam Bluecash, bo potem może być właśnie problem ze znalezieniem przelewu.
Kiedyś też miałem problem z Bluecash, ale z mojej winy: do kwoty przelewu nie doliczyłem prowizji. Efekt: następnego dnia dostałem na
pytanie, znalazłeś na forum obcą osobę która zgodziła się kupić ci bilet nic nie biorąc dla siebie?
Żalisz się, że straciłeś kasę na telefon do WizzAir - nie daje Ci większych szans na jej odzyskanie, bo taka jest ich polityka i przed zakupem powinieneś zdawać sobie z tego sprawę.
W Twoim przypadku mogłeś temu zaradzić, gdy w ciągu godziny nie dostałeś maila z Bluecash, mogłeś od razu zgłosić reklamację, mogłeś dzwonić od razu do nich zamiast do WizzAir, wtedy mógłbyś
Roszczenie masz, dowody masz, teraz trzeba "zwindykować" należność - polubownie lub sądownie :D
A na przyszłość - nie lepiej za bilety zapłacić kartą? Przelew błyskawiczny i zawsze masz jeszcze chargeback jeśli coś by nie wypaliło :P
Korzystam w sytuacji gdy przelew musi znaleźć się natychmiastowo na danym rachunku i wtedy te 5 złoty to żadna opłata ;)
Pamiętam jak kiedyś było to po 1zł, dobra potem do 2zł podnieśli to jakoś do przyjęcia, ale 5zł?!
Korzystam tylko w ramach 10 darmowych natychmiastowych w Sync
Jak dodałem wcześniej od siebie, ostatnio zaniechałem wpłat na konto albo płatności kartą. Jakiś czas temu znalazłem człowieka na allegro, który sprzedaj bilety z ominięciem tych horrendalnych opłat!
Tak samo z
Ależ ja nigdzie nie napisałem że dotarł. Po prostu zwracam uwagę, że w mailu od bluecash jest jedynie informacja, że dostali od ciebie zlecenie i teraz je przetwarzają , żeby dostarczyć odbiorcy kasę. A nigdzie nie napisali, że kasę dostarczyli, więc powinieneś wiedzieć, że wizzair jej nie dostał.