Historia polskich gier: Techland i jego CHROME
Dziś wrocławska firma Techland należy do ścisłej czołówki polskich twórców gier. Xpand Rally, seria Call of Juarez, a ostatnio głośna i świetnie sprzedająca się gra o zombie, Dead Island. A od czego to się zaczęło?
grapl z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 38
Komentarze (38)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
IMO ten da się obejrzeć.
Komentarz usunięty przez moderatora
Nie jest to prawda, już na drugim etapie pojawiły się niewidzialne ściany;-) Graficznie i fizycznie była to miazga (IMO o ligę wyżej niż Unreal 2). Taka ciekawostka
Duke's Choice Award przyznawanej przez Java Leadership Team w firmie Sun Microsystems.
Można żartować, że Chrome z otwartymi przestrzeniami, lasem i systemem implantów był pierwowzorem Crysisa. Przy czym
Grafika była bardzo dobra, woda i las rewelacyjne i rewolucyjne jednocześnie. Fizyka gry była nowoczesna jak wspomniano, ale równocześnie miała sporo błędów.
Fabuła ciekawa i wciągająca, ładne efekty, sprzęt i bronie z ekwipunkiem układanym jak w tetrisie :D. Niestety grywalność była słaba, nudnawa z dłużyznami.
A Xpand rally? Niesamowicie wciągający ze świetną grafika i przy tym realistyczny, ile sie w nim wyjeździłem :).
Kilka ciekawostek o Xpand Rally dla młodszych wykopowiczów:
- można było zabić kierowcę
- to IMO najładniej wyglądająca samochodówka w 2004 roku
- fizyka to kosmos, poziom H-L2, z tym, że zamiast ZPEFM miało się tylko zderzak:) Rozjeżdżanie ogrodzeń, stert rurek, spychanie rynien studni, otwieranie wrót stodół to było to! Fizyka działała też na pasażerów (ruchy głów na replayach). Za to realistyczne demolowanie taśmy ograniczającej tor potrafiło zabić każdy ówczesny
Trzecia najlepsza polska gierka na PC, ex aequo z Bulletstormem, według oceny na metacritic - 82 na 100. Wyżej tylko Wiedźminy.