@JesterRaiin: Gorsze raczej jest to jego filozofowanie usilne na każdy temat. Bo to sprawia wrażenie jakby gościu myślał o sobie jakby był wszechwiedzący.
Nie różni się to zbyt wiele od opisów świata w książkach fantasy albo s-f, ale jest opisane bardziej utylitarnie. Nie tylko, żeby wiedzieć, że tak jest, ale także żeby to
@bagi1: Plansze to tylko dodatek i nie są niezbędne (czasem przydają się w walce, aby zorientować się w sytuacji), kostki kupuje się osobno lub w zestawach w sklepach z grami fabularnymi np. www.bard.pl (różne systemy RPG korzystają z różnych kostek, w tych sklepach można także kupić podręczniki do grania), natomiast sama fabuła (nie mylić uniwersum z fabułą - fabułę tworzą sami gracze, taką jaką chcą zagrać) jest z podręczników w
Jest też bardzo fajny polski system - Wolsung. Taki steampunkowy nastawiony na granie fajnych sesji z mechaniką pozwalającą na modyfikowanie rzutów kostką dokładaniem kart/żetoników... ale każde takie dołożenie trzeba opowiedzieć czemu akurat dany test powinien się udać.
Przykład : bohater prowadzony przez gracza wieje korytarzem w teatrze aż się kurzy i musi wykonać test, czy uda mu się uciec przed zbliżającymi się adwersarzami. Niestety - rzut kostka wskazuję porażkę np :
- MG : niestety, ten korytarz okazał się być ślepy i widzisz coraz wyraźniej zbliżającą się na Twoje spotkanie ścianę!
@Del: Jasne, fajnie można też wkręcać nowych graczy właśnie przez to, że jest więcej opowiadania, a mniej kostko- i tabelkologii. Dla mnie największą zaletą jest właśnie ta plastyczność połączona z naprawdę fajnym settingiem.
Komentarze (156)
najlepsze
"Panie ku#wa, gdzie demon w środku miasta?!" :D
- Po przeciskaniu się przez skalne szczeliny widzicie smoka...
-
- To ja wskakuję do tej rzeki i płynę...
- Jak to? W pełnej
Przecież wszyscy wiedzą, że demony są z otchłani...
1. Świat, uniwersum
Nie różni się to zbyt wiele od opisów świata w książkach fantasy albo s-f, ale jest opisane bardziej utylitarnie. Nie tylko, żeby wiedzieć, że tak jest, ale także żeby to
Przykład : bohater prowadzony przez gracza wieje korytarzem w teatrze aż się kurzy i musi wykonać test, czy uda mu się uciec przed zbliżającymi się adwersarzami. Niestety - rzut kostka wskazuję porażkę np :
- MG : niestety, ten korytarz okazał się być ślepy i widzisz coraz wyraźniej zbliżającą się na Twoje spotkanie ścianę!
Na
Podepnę się :