Ja jestem za. To czego się człowiek uczy we przeciągu 3-ech lat w liceum jest za dużo i zbyt szczegółowo, mało kto z tego spamięta a najważniejsze i powinny być najbardziej interesujące dla nas czasy czasy są omijane - mówię o 20 wieku, bo za każdym razem edukację historii ze szkoły do szkoły kończyło się na zamachu arcyksięcia Austriackiego.
@nico112: Dokładnie, a tak to kojarzymy tylko masę małoznaczących fragmentów historii z całego świata, gdy powinniśmy najbardziej się skupiać na historii Polski. Ale 20 wiek jest o tyle interesujący z wojnami, rewolucjami, kryzysami, ekspansjami kolonialnymi które pozwalałyby zrozumieć dlaczego świat wygląda tak a nie innaczej,
Osobiście denerwowało mnie, że w każdej szkole zaczynało się od "nowa" starożytność nie jest zbyt ciekawa a to jak wyglądała mapa świata tysiące lat temu wielkiego znaczenia nie ma. Dokładne studiowanie mapy powinno być tylko Polski, żeby jako tako ogarniać jak się nasz kraj zmieniał na przestrzeni lat.
Z drugiej strony, dlaczego dziś historię kojarzymy tylko z nauką o wojnach?
Wiadomo, kto nie zna historii, ten jest skazany na jej powtórkę (choć chyba średnio to działa bo znając historię i tak były wojny),
ale mam wrażenie, że dziś nauka historii to 90% nauka o wojnach i konfliktach. To faktycznie trochę absurdalne. Troche przypomina obrazy z TV, czyli w 70% filmów ktoś jest mordowany, gwałty itd. a przecież nie
nie mogę tego oglądać do końca - takie bzdety, że aż się nuż w kieszeni otwiera...a na komentarzy przytoczę słowa dwóch ludzi:
„By uprawiać historię odwróćcie się najpierw odważnie plecami do przeszłości i przede wszystkim żyjcie!” L. Febvre.
"Wy historycy, pracujecie przecież na obszarach śmierci". Jakżeż to mylne! Przecież bez żadnego trudu sprawić możemy, że ludzie i wydarzenia przeszłości stają się żywe, stają przed nami na odległość ręki. Stają się żywe z
Przeciez ona nawoluje do NWO "delikatnymi, subtelnymi" metodami !!! Niech idzie zapomniec o niemieckich obozach zaglady oraz o tym ze pare tysiecy lat temu zydzi mieszkali na ziemiach swietych! Tyle lat minelo a nie zapomnieli?! Zaden inny kraj nie ma praw do ziemi o dziesieciokrotnie krotszym okresie okupacji!! PZ
Pewnie, po co uczyć się z podręczników że obozy byłe niemieckie a naziści to byli Niemcy, jak można wszystko wyczytać z gazet, ot choćby takiego NYT, którego wydawcą jest pan Sulzberger a edytorem opiniowym pan Rosenthal
Komentarze (60)
najlepsze
Osobiście denerwowało mnie, że w każdej szkole zaczynało się od "nowa" starożytność nie jest zbyt ciekawa a to jak wyglądała mapa świata tysiące lat temu wielkiego znaczenia nie ma. Dokładne studiowanie mapy powinno być tylko Polski, żeby jako tako ogarniać jak się nasz kraj zmieniał na przestrzeni lat.
Z drugiej strony, dlaczego dziś historię kojarzymy tylko z nauką o wojnach?
Wiadomo, kto nie zna historii, ten jest skazany na jej powtórkę (choć chyba średnio to działa bo znając historię i tak były wojny),
ale mam wrażenie, że dziś nauka historii to 90% nauka o wojnach i konfliktach. To faktycznie trochę absurdalne. Troche przypomina obrazy z TV, czyli w 70% filmów ktoś jest mordowany, gwałty itd. a przecież nie
„By uprawiać historię odwróćcie się najpierw odważnie plecami do przeszłości i przede wszystkim żyjcie!” L. Febvre.
"Wy historycy, pracujecie przecież na obszarach śmierci". Jakżeż to mylne! Przecież bez żadnego trudu sprawić możemy, że ludzie i wydarzenia przeszłości stają się żywe, stają przed nami na odległość ręki. Stają się żywe z
Ps. Dobrze mu dojeb@l ten doktorek ! :P
Lekcja druga: my żydzi możemy się domagać utraconego mienia, ale Palestyńczycy swojej ziemi z której ich wygoniliśmy już od nas nie.