Czasami człowiek potrzebuje odmiennego spojrzenia na świat, lub kopa dobrej energii do działania.
Chciałbym z wami stworzyć listę filmów które potrafią dać takie coś dla oglądającego.
Od siebie mogę z czystym sumieniem polecić filmy takie jak:
Waking life - film cały w tematyce świadomego śnienia. Dosyć ciężki i przegadany, lecz mi się podobał.
Abre los ojos - (otwórz oczy) - długo się wydaje, że do niczego nie dąży, jednak końcówka sprawia, że człowiek ma naprawdę wartościowe przemyślenia i inaczej patrzy na świat. Jego remake to film Vanilia sky
Interstate - 60 zabawny film z przesłaniem, mimo że nieco pokręcony przyjemnie się ogląda.
Efekt motyla - większość pewnie kojarzy. Naprawianie przeszłości wcale nie musi naprawić przyszłości
Yes Man (jestem na tak) - najnowszy z wymienionych. Jim Carrey musi zgadzać się na wszystkie propozycje. Może magii kina tu nie ma, ale dzieki temu powiedziałem wiele razy tak i od razu było ciekawiej
Don Juan De Marco - oglądałem niedawno. Niby trochę kiczu, ale pokazuje, że rzeczywistość jest taka jaką chcemy ją widzieć.
Zapraszam do podzielenia się filmami, które dały wam kopa do działania czy też zmieniły spojrzenie na świat. Na koniec postaram się skleić z tego listę i walnę gdzieś, żeby można było przejrzyście korzystać.
Niech moc będzie z wami
Komentarze (444)
najlepsze
http://www.youtube.com/watch?v=fyRnby4oE0E - dodałem też do powiązanych
tylko 20 minut a zapada w pamięć mocno, można napisać, że dla ludzi o mocnych nerwach choć nie ma rozlewu krwi - trzeba obejrzeć!
2. Głębokie gardło
3. Głębokie gardło
http://www.youtube.com/watch?v=-inIMrU1t7s&t=15
Od siebie dodam, że największego "kopa" dawały mi seriale, takie jak:
House M.D.,, Six Feet Under, Two and a Half Men, Breaking Bad...
Kogoś zmotywuje "Diabeł ubiera się u prady", a kogoś "God Bless America"... ;)
- Życie jest piękne (1997)
- Amelia (2000)
- Pan od muzyki (2004)
Fight Club
25th Hour
Johnny poszedł na wojnę
Są jeszcze dwa filmy których niepowinienem tu umieszczać.
Pierwszy jest banalnym cukierkowym obrazem po którym rzyga się tęczą : "To wspaniałe życie"
Drugi to " Dobry, zły i brzydki". Jest to mój ulubiony film, wiem że są lepsze, wiem że nie ma on żadnej większej prawdy ale uruchamia we mnie duże dziecko
No i może Nasza klasa. Jedyny estoński film i zarazem jeden z najlepszych filmów jakie widziałem w życiu.
i caly kieslowski
Ale czy o to chodzi?
przy okazji dodam jeszcze: No Country for Old Men
Mógłbym tak w nieskończoność :) Ale chyba za chwilę by mi mózg
Mała miss - bardzo przyjemne kino drogi, gdzie nie ma głównego bohatera, a każda z kilku postaci jest niesamowicie charakterystyczna. Finał zakręcony, aż się chce dołączyć ;)
SAM (Jestem Sam) - Sean Penn w roli upośledzonego, któremu chcą zabrać córkę. Warto zobaczyć jak taka osoba stara się mimo, że
I mój drugi typ, który zawsze, ale
- Siedem Dusz
- Czas apokalipsy
- Breaking Bad (serial)
- Wszystko za życie
- Skazani na shawshank
-Gran Torino
- Mechanik
- Miasto Boga
@MAT182: Tytuł obiecujący, ale sprawdziłem i google tego nie zna :P
Święta góra
Kłopotliwy człowiek
Szaleni
Kieł
Widmo wolności
i nasz polski akcent:
Sanatorium pod klepsydrą
O-bi, O-ba: koniec cywilizacji
Szpital przemienienia
Macie i katujcie się.
:)
To tak, żeby setny raz nie wałkować tego, co wyżej już było pisane.
Zapomniałem dorzucić jeszcze Stalkera.
@jestemRoman ogarnij sobie ranking na filmwebie czy imdb czasem można znaleźć coś ciekawego.
Ed: sorry nie przeczytałem wcześniej tekstu. Ale swoją drogą obejrzyj TO jak nie widziałeś.
Mr. Nobody - jeden z lepszych filmów jakie widziałem w ostatnich latach. Nieźle pokręcony ;)
Requiem.For.A.Dream - bardziej poważny. Świat nałogów
The Diving Bell and the Butterfly - ciało głównego bohatera staje się jego więzieniem
Thirteenth Floor - ciekawy ale nie chce nic pisać bo zepsułbym seans :)
Matrix - wiadomo :)