Baldur w nowej oprawie
Wszyscy cieszymy się planowanym wydaniem edycji rozszerzonej gry Baldur's Gate zapowiedzianej nie dawno
na oficjalnej stronie, tymczasem oprócz oficjalnego projektu powstają też inne, fanowskie, które niosą ze sobą większą rewolucję, bo po prostu zmieniają więcej.
Edycja rozszerzona Baldura pozostawia ten sam silnik (Infinity), tę samą izometryczną kamerę i generalnie odnawia tylko nieco jej graficzną stronę; można powiedzieć, że będzie to ta sama gra, nieco tylko odnowiona. Projekt i tak jest bardzo ciekawy i sam śledzę go z wielkim zainteresowaniem (najwięcej informacji na jego temat jest
na twitterze jednego z twórców, ale warto zwrócić uwagę na fanowskie mody, które znanego nam Baldura przenoszą w zupełnie inne, współczesne silniki graficzne, zachowując przy tym całe bogactwo świata i z wielką pieczołowitością oddając wszystkie szczegóły.
Mam tutaj na myśli dwa projekty, jeden do gry Newerwinter Nights 2 przenoszący pierwszego Baldura
tutaj (autorzy moda nie mają własnej strony, wszystkie informacje znajdują się na tym forum)
(tutaj screeny). Planowany termin wydania moda to lato 2012.
Drugi mod to mod przenoszący Baldur's Gate II na silnik Dragon Age'a, w prace nad którym jestem zaangażowany, a konkretniej piszę muzykę do projektu, którą twórcy potrzebują do użycia obok oryginalnej muzyki z baldura. Tutaj twórcy nie tworzą od razu całej gry, a wydają po prostu co jakiś czas poszczególne moduły (w tej chwili do pobrania jest 1 -
Lochy Irenicusa). Prace nad drugim modułem moda (jeśli można tak powiedzieć) są już zaawansowane i część ich efektów można obejrzeć na przykład na
tym filmiku (pod koniec filmu i w opisie pod nim jest link na główną stronę projektu, która jest co tydzień aktualizowana i pokazywany jest uczyniony progres). Zapraszam do zapoznania się, i później, do ściągania.
Wszystko za darmo!
playlista z utworami do gry