Ostatnio dziewczyna poprosiła mnie, żebym zrobił jej stronę internetową, powiedziała z dumą, że przerabiają HTMLa w liceum.<br />
Zgodziłem się, żaden problem, pewnie jakaś prosta strona,parę zakładek itp. Nie myślałem, że czeka mnie taki szok i test wytrzymałości trzustki.<br />
Oto co ukazało się moim oczom po otworzeniu "wytycznych" zrobienia strony:<br />
<br />
<ol><li>Nazwa strony na pasku IE to: Strona licealisty </li><li>Tło koloru srebrnego </li><li>Napis na środku: <br />
Nazywam się ........................... (Arial 18, pogrubiona, czerwona) <br />
Napis po lewej: Jestem uczniem Liceum Ogólnokształcącego w (Tahoma 16 kursywa, niebieska) <br />
Napis po lewej: <br />
Moje zainteresowania to: (Tahoma 16 kursywa, niebieska) <br />
Lista wypunktowana <br />
sport, (arial 14, żółta) <br />
muzyka, (arial 14, niebieska) <br />
informatyka, (arial 14, zielona) <br />
Napis po prawej: <br />
Moim wychowawcą jest: (Tahoma 16 kursywa, złota) <br />
................................... </li><li>Wstaw tabele na środku <br />
2 kolumny - 2 wiersze (takiej samej wielkości komórek), <br />
obramowanie kolor czerwony. <br />
W lewej górnej komórce napis (czcionką 13 Verdana niebieska, w środku komórki): <br />
Oto moje wymarzone auto <br />
W prawej górnej komórce wstaw zdjęcie dowolnego pojazdu z Internetu. Wysokość 150, szerokość 200. Zdjęcie ma być hiperłączem do strony internetowej ze zdjęciem samochodu. <br />
W lewej dolnej komórce napis (czcionką 13Tahoma zielona, w środku komórki): <br />
Oto mój wymarzony telefon: <br />
W prawej dolej komórce wstaw zdjęcie dowolnego telefonu z Internetu. Wysokość 150, szerokość 200.Zdjęcie ma być hiperłączem do strony internetowej ze zdjęciem telefonu. </li><li>Trzy przyciski zmiany tła, na środku w jednym wierszu: czerwony, żółty, fioletowy. </li><li>Wstaw linię poziomą. </li><li>Teraz tworzymy formularz: <br />
Napis na środku Czy podoba Ci się moja strona: (cały formularz czcionką 14 Verdana niebieska) <br />
Pod spodem na środku 2 przyciski (typu: radio value) z odpowiedzią TAK, NIE <br />
Twoje imię i nazwisko: <br />
(pole do wpisania) <br />
Miejsce zamieszkania: <br />
(pola wyboru z miastami)<br />
Twój adres e-mail: <br />
(pole do wpisania) <br />
Wstaw przyciski wyślij wyczyść (formularz po kliknięciu w wyślij ma się łączyć z Outlookiem, a po kliknięciu wyczyść ma <br />
się czyścić. </li><li>Po trzech enterach: DZIĘKUJE I ZAPRASZAM PONOWNIE <br />
PROSZĘ O ESTETYCZNE ROZMIESZCZENIE ELEMENTÓW STRONY!!!</li></ol><br />
<br />
A oto efekt długiej męki ze zmienianiem każdej czcionki i reszty gówna:<br />
<a href="//www22.zippyshare.com/v/14524914/file.html" rel="nofollow">//www22.zippyshare.com/v/14524914/file.html</a><br />
<br />
Oczywiście nauczycielka informatyki kazała WYRÓWNAĆ kod HTML do lewej strony. <br />
I później się dziwić że wszystkie słodkie blogaski nastolatek wyglądają jak wyglądają...<br />
<br />
Wybaczcie, ale właśnie skończyłem wyrównywanie kodu do lewej strony (i co, może jeszcze wyjustować?!) i idę wypić kilka browarów.
Komentarze (127)
najlepsze
Sam wiem jak jest, jakby znalazł się jakiś ambitny nauczyciel i chciał czegoś nauczyć to by od razu było tak: "Co on sobie myśli, że informatyka to najważniejszy przedmiot?
Wiele osób mimo to ma problem z wyszukiwaniem wartościowych informacji i późniejszym ich przetworzeniem.
Teraz jest Technologia Informacyjna
I wg. mojej skromnej oceny powinni tam uczyć:
1. jak robić zakupy w internecie
2. jak nie dać się na takich zakupach zrobić w bambuko
3. jak zarządzać kontem w banku przez net
4. jak skutecznie szukać informacji w google
5. jak sprzedawać na allegro (wbrew pozorom dość ważne wytłumaczyć ludziom żeby opisywali produkty)
6. jak poprawnie formatować tekst w Wordzie, pisać
a co do pozostałych punktów, to czego wymagać jak nauczyciele informatyki to albo są starej daty co jedynie offica znają, albo matematycy po "wielkim" kursie informatycznym.
Komentarz usunięty przez moderatora
@velMarshall: człowieku, u nas 15 lat temu kazali w Wordzie 97 to robić
Sama treść zadania pozostawię bez komentarza.
btw. w artykule o którym piszesz nie znajdziemy tego że każdy uczeń ma inne tempo nauki i niezależnie od tego ile takich zadań by nie dali tym dzieciom zawsze będą tacy
Sporo ludzi nie lubi matematyki i przedmiotów ścisłych, a zrobienie głupiej, prostej strony ich przerasta - ciężko oczekiwać od nauczycieli, żeby uczyli czegoś trudniejszego.
Kolorki i inne bzdety są zapewne po to, aby zapoznać się ze składnią i możliwościami.
Oczywiście fajnie by było, gdyby uczyli też doboru kolorów,odpowiedniej kompozycji i całej reszty-ale nie o to tu chodzi. Nawet niektóre firmy nie potrafią zrobic porządnej strony,
nie wiem czy płakać czy śmiać się, mam nadzieję że z takimi obeznanymi fachowcami nie przyjdzie mi pracować, ale z drugiej strony będę więcej zarabiał jeśli będzie tyle fachofcuw w IT
Wracamy do odwiecznego i oklepanego podziału na chumanistuf i ścisłofcuf?
Bo zabierają się za nie ludzie, którzy odbyli "edukację" właśnie w taki sposób.
j/w
Na informatyce w szkole średniej grałem w CS'a. Wszystko co było w programie
Obecnie mamy zajęcia z Grafiki komputerowej i obróbki video/dźwięku, przechodzimy na lekcje, zależnie od dnia, 3-5 lekcji pod rząd przez 3 dni, łącznie 9. Logujemy się ładnie na MS stacje, o ile serwera nie wywaliło, bo jak tak to ~2tyg. bez internetu i siedzimy na koncie administratora, oczywiście po udanej instalacji serwera, wszystkie stacje przechodzą format, bo nie da