Wpis z mikrobloga

Być może w przyszłym roku zacznę sobie składać rower wyprawowy i wpadł mi do głowy, może głupi, pomysł. Da się zamontować dynamo w piaście na tylnym kole? Tak sobie pomyślałem, że w razie czego fajnie by było mieć dwa dynama, a podobno przy wyłączonym dynamie tego typu opory są minimalne. Nie montowałem jeszcze nigdy żadnego dynama w piaście i nie wiem z jakimi problemami mogłoby się to wiązać na tylnym kole?

#rower #wyprawa #dynamo
  • 8
@JackBauer: hmm, na Bike Challenge był rower który zasilał żarówkę i tam było wsadzone koło od elektrycznego roweru, z #!$%@? wielką piastą. Może pomoże, ale nie wiem czy byłby sens brania takiej piasty na wyprawę. Z ciekawości na bazie jakiej ramy będziesz budował rower?
@HCLB: Jeszcze nie zdecydowałem, ale pewnie pochwalę się na mirko, jak coś wybiorę. Zobaczę też jak będę stał z kasą, bo być może będę musiał przełożyć plany - chcę ten rower zrobić na full wypasie, więc pójdzie kilka tysięcy.
@HCLB: Na pewno 28 cali - w terenie też się sprawdzają, a jednak jak się jedzie gdziekolwiek daleko, to większość drogi to twarda nawierzchnia, więc sporo się zyskuje na 28 calach w semi slickach.
@HCLB: No właśnie powiedziałbym, że idę głównym nurtem sakwiarzy - zdecydowana większość jeździ na 28 calach. Pewnie jeździliby i na 29, gdyby były tak powszechne jak 26 i 28:

http://www.pbase.com/canyonlands/fullyloaded

Pomijając oczywiście tych, którzy wybierają się na typowo terenową wyprawę, np. w zimie, albo po pustyni - to zupełnie inne warunki.

Większość gotowych do kupienia rowerów trekkingowych jest też na 28 calach.
@JackBauer: jak czytałem po forach i blogach to ludzie byli bardziej nastawieni na 26" jako uniwersalny rower wyprawowy. Argumentowali go tym, że dało się zamontować szersze opony, a ramy nie będą miały problemu z ich pomieszczeniem, dodatkowo koła o mniejszej średnicy mają krótsze szprychy które są mocniejsze itp. pbase znam fajna strona :D