Wpis z mikrobloga

Przekroczyliśmy barierę 100 obserwujących, cieszę się bardzo że tyle osób pragnie śledzić postępy młodego janusza gamedevu (´ヮ´)*:・

Ale do rzeczy, czym dzisiaj się zajmowałem? Z pomocą jakiegoś tutoriala napisałem skrypt który generuje losowo obiekty na ekranie, robi to w ten sposób że poruszający się wraz z kamerą obiekt generuje w losowych odstępach czasu przeszkody, w miejscu gdzie się znajduje. Niestety jest on dość słaby ponieważ przeszkody są generowane losowo tylko w osi Y, zaś w osi X są zawsze na tej samej pozycji. Mógłbym to olać i po prostu dać bardzo dużo takich "generatorów" jeden obok drugiego i też by to działało ale wtedy obiekty nakładałyby się na siebie, wychodziły poza ekran itp. Zrobię to po prostu od nowa w inny sposób.

Kolejnym problemem jest sterowanie naszą "rakietą", teraz to wygląda tak, że wciskając 'A' i 'D' obracam nią w lewo i prawo, a wciskając 'W' przykładam do niej pewną siłę, która wprawia nasz obiekt w ruch, wektor siły zmienia się wraz z obrotem więc mamy wrażenie sterowania prawdziwą rakietą, niestety jest ono niewygodne i strasznie trudne.

Zrobiłem także usuwanie wylosowanych przeszkód które opuszczą ekran gry, poprzez stworzenie obiektu przywiązanego do kamery który znajduje się zaraz pod ekranem. Po kolizji przeszkody z obiektem zostaje ona usunięta. Poniżej GIF pokazujący jak to wygląda:

KLIK

A jeszcze niżej GIF na którym po lewej widać ilość obiektów w zależności od ruchu rakiety, których mniej więcej pozostaje tyle samo, jedne są generowane, inne usuwane.

To chyba tyle na dzisiaj, do następnego :)

---------------------------------------------------------------------------

Do końca roku pozostało 132 dni.

Jeżeli nie wiesz o co chodzi, zajrzyj do pierwszego wpisu relacji KLIK Aby śledzić na bieżąco moje postępy zapraszam do obserwowania tagu:

#odzeradogamedevelopera
  • 27
@TadeuszSynZygmunta: Poczytaj o systemach wersjonowania kodu. Ogółem chodzi o to, że cały Twój projekt będzie miał kolejne wersje. Jak robisz zmiany, np. dodajesz kolejną funkcjonalność to zapisujesz za pomocą takiego systemu wersjonowania np. Git czy Mercurial kolejną wersję opisaną np. "Dodanie generowania przeszkód na ekranie". Zalety tego są takie, że takie systemy są wstanie odtworzyć Twoje pliki z poprzednich wersji bezstratnie. Możesz porównywać jak zmieniał się kod dzięki czemu też możesz