Wpis z mikrobloga

Ponownie pochwale się swoją gierką albo raczej mini grą https://github.com/sylwke3100/BlockEraser2

Założenia miały być duże: powinny być poziomy, miałby być bonusy punkowe za określone kształty, dodatkowe pomoce i większa możliwość modyfikowania samej gry np zmiana tła na obrazek

Niestety większość a właściwie prawie wszystko z tych rzeczy nie zostało z powodu lenistwa wprowadzone.

Jedyną opcją modyfikowania jest plik z konfiguracją którego tam nie zamieściłem bo nie jest wymagany do uruchomienia gry ale wygląda tak:

http://pastebin.com/vKRfnvmx

Do skompilowania i uruchomienia potrzebny jest boost oraz SDL 1.2 z TTF + pliczek z czcionką "arial.ttf" i cmake

Kompilujemy za pomocą poleceń

cmake . && make
Gra ma jeden ogólny błąd czyli usuwanie klocków które źle działają i przy liczbie większej od 3 zachowują się różnie. Poza tym w kodzie pewnie jest sporo programistycznych "smaczków" wszak nie jestem jakimś super programistą.

#pogramowanie #cpp
  • 10
  • Odpowiedz
@sylwke3100: Faktycznie, teraz działa.

Jakie są zasady? Podejrzewam, że to pewnie znane na komórkach jest, ale nie grywam w takie gry. Klikam w duże zbiory danego koloru, ale nie znika cały zbiór, zostają np 2 - tak to ma być?

Druga sprawa, klikam w "O grze", a to się robi Nowa gra :)
  • Odpowiedz
@vipe: Powyżej 2 tych samych kolorów się usuwają i za to punkty dostajesz i chodzi o to by w czasie gry jak najwięcej zdobyć jak masz 6 i więcej to dostajesz dodatkowy czas.

A to o grze to bug bo dałem za duży przycisk i on objął dwa napisy

A te co zostają to odwieczny bug którego nie potrafie rozwiązać.
  • Odpowiedz