Wpis z mikrobloga

Mam wrażenie, że ludzie totalnie śpią jeśli chodzi o sora i implikacje tej technologii.
Szczególnie jeśli chodzi o potencjał w gamedevie.
To jest rodząca się na naszych oczach totalna rewolucja jeśli chodzi o silniki fizyczne.

  • 17
  • Odpowiedz
@Paranoija: Z SORA jest taki problem, że oglądasz fajny 2 minutowy filmik, który jest WOW, ale ten filmik powstał z kilkunastu godzin wygenerowanego materiału, które ktoś potem kilkadziesiąt godzin oglądał i składał.
  • Odpowiedz
@GabrielOcello: o jak rykłem xDDD To są słowa kolesi pracujących nad Sora, którzy zrobili tę reklamówkę z człowiekiem z balonem zamiast głowy. Ale kolega widzę ma lepsze źródła xD
  • Odpowiedz
@GabrielOcello: masz nawet cytacik, żeby było zabawniej:

For the minute and a half of footage that ended up in the film, Patrick estimated that they generated “hundreds of generations at 10 to 20 seconds a piece”. Adding, “My math is bad, but I would guess probably 300:1 in terms of the amount of source material to what ended up in the final.”


Całość została też poddana zaawansowanej obróbce graficznej by ukryć
  • Odpowiedz
@Paranoija: znam ten filmik i słyszałem wywiad z nimi, ale bez przesady tu mowa o gościach którzy bardzo mocno ingerowali w wideo jak wycinanie głowy i dodawanie balonu masz na necie o wiele więcej materiałów bez żadnej obróbki i wyglądające genialnie choć nadal widać że to AI, ale to dopiero pierwsza wersja po roku od wypuszczenia sory przewiduje że openai całkowicie zredefiniuje rynek, przy tej szybkości udoskonalania narzędzi AI
  • Odpowiedz
  • 0
@kinasato: A, o tym?
W przeliczeniu na ludzkie lata toż to przecież jest z przed roku jak nie paru.

No ale tak czy siak - ten case to swój własny case.

90 sekundowy filmik powstawał prawie dwa tygodnie.

W kontekście tej dyskusji - 90 sekundowy filmik powstawał godzinę.
Co jest strasznie długim czasem gdy porównujemy z silnikami gier, i absolutnie nieporównywalnie szybsze od kręcenia na żywo/animowania.
Paranoija - @kinasato: A, o tym?
W przeliczeniu na ludzkie lata toż to przecież jest ...
  • Odpowiedz
@GabrielOcello: No masz więcej materiałów i mają one mnóstwo artefaktów, zwłaszcza przy ruchu, odwzorowaniu fizyki, czy kierunku. A te materiały bez obróbki o których mówisz, to są króciutkie klipy które mają jakąś tam spójność w obrębie jednej 20 sekundowej generacji. Gdy będziesz chciał mieć dwa takie klipy ze względną spójnością to już są potężne schody. Gdy chcesz mieć kilka, to już potrzebujesz windy. Sam wygenerowałem wiele godzin filmów korzystając z praktycznie
  • Odpowiedz
@kinasato: też generuje masowo wideo w Runway czy Pika Labs i tak czy inaczej czekam aż wydadzą komercyjnie sora i będę mógł się pobawić sam i ocenić. Tak czy inaczej nadal to są w pewnym sensie beta testy, ale niezależnie jak to wygląda teraz klamka technologiczna zapadła i czeka nas duże przestawianie na rynku rozrywki w niedługim czasie
  • Odpowiedz
  • 0
@kinasato

przeznaczone na postprodukcję

Ty mówisz o sztuce tworzenia filmów, ja mówię o "emergent property" w postaci symulowania zaawansowanej fizyki.

No masz więcej materiałów i mają one mnóstwo artefaktów, zwłaszcza przy ruchu, odwzorowaniu fizyki, czy kierunku.

Will Smith eating spaghetti.
1 kwietnia 2023
Tylko tyle i aż tyle powiem na zakończenie Twojego tematu.
  • Odpowiedz
@Paranoija:

Ty mówisz o sztuce tworzenia filmów, ja mówię o "emergent property" w postaci symulowania zaawansowanej fizyki


ok, to dlaczego jako jakiś argument serwujesz mi to

Will Smith eating spaghetti.

1 kwietnia 2023

Tylko tyle i aż tyle powiem na zakończenie Twojego tematu.


Czyli postęp w tworzeniu filmów?

Nie za bardzo wiem co chcesz tutaj udowodnić, chyba obalić jakiegoś chochoła, którego nie powiedziałem. Śledzę postępy w AI na bieżąco i jestem
  • Odpowiedz
  • 0
ok, to dlaczego jako jakiś argument serwujesz mi to

Hmm... Gdyby tylko ktoś odpowiedział Ci na to pytanie zanim je zadałeś...

Tylko tyle i aż tyle powiem na zakończenie Twojego tematu.


Choć i tak nawet nie zrozumiałeś tego czego nie zrozumiałeś.

Czyli postęp w tworzeniu filmów?

To jest postęp w tworzeniu wideo.
  • Odpowiedz