Wpis z mikrobloga

Witam Mireczków, jestem początkującym akwarystą i będę po raz drugi w życiu zakładał akwarium i mam kilka pytań. Zakupiłem sobie zestawik 90L i dostałem do niego Bacteria oraz coś do neutralizacji wody. Jak działa taki zestaw i czy warto go użyć? Mam również akwarium które będę likwidował i czytałem, że powinno się wymieszać część wody ze starego i coś tam z filtra wyciągnąć i włożyć do nowego. Doradzi ktoś co będzie najlepsze? Z góry dziękuję #akwarystyka #akwarium
  • 8
Dlaczego likwidujesz stare? Jeśli stare było zdrowe, to jak najbardziej, przekładaj zawartość filtra (tylko wyplucz w wodzie z akwarium) oraz ok 50% wody, będziesz mieć na start florę bakteryjną do zaszeczepienia w nowym baniaczku. (Cykl azotowy). Bacteria to jak wnioskuje z nazwy produktów wspierający rozwój bakterii nitryfikacyjnych, lać na start zgodnie z opisem z etykiety. Jeśli chodzi o ten stabilizator to nie musisz używać jeśli masz wodę odstaną ok 24h. To cudo
  • 0
@jarhed likwiduję stare bo przechodzę z 120L na 90, czytałem o tym przekładaniu zawartości filtra ale między akwariami są dwa kompletnie różne filtry I nie wiem o co chodzi. Ta Bacteria to podobno flora bakteryjna którą leję się w filtr(?) lub do wody przez co rozruch jest szybki i po 48h niby mogę wrzucać ryby
Padaj dokładnie jakie masz te filtry (stary i nowy), bo tak w ciemno to trudno coś powiedzieć;) Co do tych 48 godzin to różnie może być, kup jakis test na NO2, może być nawet paskowy będziesz mieć pewność kiedy wpuszczać. Tak czy inaczej te bakterie używaj nie zaszkodzą a na pewno pomogą.