Wpis z mikrobloga

Przyniosłem takiego ziomeczka do domu, stał pod śmietnikiem. Jest tu ktoś, kto zna się na roślinach i mi powie co mogę zrobić, żeby uratować mu dupę? Czy w ogóle da się mu dupę uratować, czy już jest po chłopie? Nie znam się na roślinach.

Na doniczce jest napis sansevieria, ale nie wiem czy to ten kwiotek, bo jak wpisuję w internecie nazwę, to wyskakują inne, niepodobne. Chyba że taki zmarniony, że nie idzie poznać.

#rosliny #kwiaty #kwiatydoniczkowe
RandytheRam - Przyniosłem takiego ziomeczka do domu, stał pod śmietnikiem. Jest tu kt...

źródło: IMG20240115235557

Pobierz
  • 14
@Randy_the_Ram: pokaz liście z bliska. Teraz przez noc mógł przemarznąć, a skoro był na śmietniku to może mieć jakieś pasożyty, daj go najpierw do kwarantanny. Ale przede wszystkim sprawdź korzenie, bo może jednak nie jest do odratowania
Jak się sprawdza korzenie? Mam je po prostu odkopać?


@Randy_the_Ram: tak, najlepiej bym wywaliła tę ziemię, która jest w doniczce i wsadziła do świeżej, nie wiadomo co tam w niej jest. Po prostu wyjmij całą roślinę, otrzep z ziemi, możesz umyć pod bieżącą wodą i sprawdź na oko, czy korzenie mają jakieś chęci do życia
@Limonene: @Swin @Niewiemja @z--x ka_morska @KladzSie @Niewiemja Ej właśnie wróciłem do domu i taki widok zastałem. Wszystkie te liście wyglądają gorzej niż wczoraj, ale chyba jest nadzieja, bo ten jeden listek jest piękny zieloniutki, a wczoraj taki nie był. To chyba coś z tego będzie. Wołam wszystkich, bo trzeba szybko działać chyba, co tam brać się za te korzenie? Niestety nie miałem czasu, by kupić nową ziemię, dopiero wróciłem do domu.
RandytheRam - @Limonene: @Swin @Niewiemja @z--x ka_morska @KladzSie @Niewiemja   Ej w...

źródło: 17054378761093291375713515583696

Pobierz
Może jakiś nawóz mu zrobić z czegoś? I jaką tą ziemię jutro kupić, bo pewnie jest pierdyliard rodzajów. Dzięki