Wpis z mikrobloga

#pcmasterrace

Zabieram się za modernizację pc do grania w dosyć (wydaje sie) nieortodoksyjny sposób. Zamierzam najpierw wymienić zaledwie 4 podzespoły.

Płyta główna:
MSI H81M-E33 -----> MSI PRO Z790-S WIFI

Procesor:
i5-4670K -----> i7-14700KF

RAM:
HyperX Black, DDR3, 12GB, 1600MHz -----> Kingston 16GB, DDR5, 6000MHz

Dysk:
SSD HyperX 120GB -----> Kingston 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe KC3000

Zostawić zamierzam

Karta graficzna:
ASUS 1060 6GB

Zasilacz:
TACENS RADIX VI 650W

Chłodzenie procesora:
SilentiumPC Fortis 5 140mm

Powiedzcie mi drogie Mirki, czy taka podmianka ma sens, czy nie spalę procka z takim chłodzeniem i czy zasilacz wystarczy. Jestem totalnie zielony w budowaniu PC. Spędziłem trochę czasu na czytaniu opinii i oglądaniu wszelakich poradników, wyszło mi, że mój plan może się udać. Dodam, że z marszu zamierzam zrobić undervolting procka, żeby ogranicznyć temperatury i prądożerność. Nie zamierzam go też obciążać bo jedyne przy czym może się on u mnie spocić to granie w HOI 4 i Escape From Tarkov.
  • 21
  • 0
@mk89: Preferencja nie umotywowana niczym w zasadzie. Komputer będzie WYŁĄCZNIE do grania w gry. Uwielbiam gry paradoxu i zależy mi na mocnym procesorze. Dlatego I7, być może przepłacony. Co byś zaproponował innego w zasięgu do 2 tys.?
  • 0
@L3gion: A Zasilacz i chłodzenie? Ogarnie mi taki zestawik przy niskim obciążeniu procesora, gdybym zdecydował się na Ryzena 7-7800? Pobór wyraźnie niższy niż i7-14700 a i ludzie mówią, że chłodnieszy od intela.
  • 0
Hmmm, teraz pytanie, czy kupować zasilacz w "pierwszym rzucie modernizacji" razem z prockiem, czy jednak zostawić tego śmieciowego radixa, licząc że utrzyma mi nowy procek przez 3 miesiące, bo po tylu zamierzam kupić nową kartę graficzną.
  • 0
@reveil: Gdzieś słyszałem, że do gierek paradoxu intele lepsze i tak wybrałem. Widziałem u jednego youtubera jak zapierdziela mu gra na i9 14900k i jakoś mi się tak zamarzyło przyinwestować w intele