Wpis z mikrobloga

#banggood #lowcychin #zakupyzchin

Cześć koledzy. Mam taki problem. Zamówiłem 21.09.23 aparaturę RC z Banggood. Towar został wysłany kolejnego dnia.
Niestety od 26.09.2023 przesyłka utknęła na statusie: "In transit . International shipment release - Import" i do dzisiaj tak wisi.
(Inna przesyłka zamówiona u nich kilka dni później przyszła po 2 tygodniach.)

Deklarowany termin dostawy tej aparatury to 11-15.10.2023. Po 15.10 zgłosiłem problem do Banggood na ich czacie - kazali czekać do 25.10.
Po 25.10 ponowny kontakt na czacie- tam przekierowali mnie na kontakt mailowy cservicesz@banggood.com gdzie zadeklarowali, że dowiedzą się co z paczką i kazali zaczekać 3 dni. Niestety nie odezwali się, więc poszło kolejne przypomnienie z mojej strony. Za każdym razem piszą mi, że mam czekać, bo nic jeszcze nie ustalili.

Przedwczoraj napisałem, że straciłem już nimi zbyt dużo czasu i proszę o ponowne wysłanie towaru lub zwrot środków. Odpowiedź: "możesz dać nam jeszcze kilka dni??

Po jakim czasie w przypadku braku dostawy mogę ubiegać się o zwrot środków?

Gdzieś na innej grupie przeczytałem poradę, aby w takim przypadku zamówić sobie nowy towar u nich lub gdzieś indziej, a tego opóźnionego zamówienia kiedy już przyjdzie nie odbierać od kuriera.

W międzyczasie aparatura potaniała u nich o 20%. W zapłaconej cenie mógłbym mieć teraz lepszy model, który też potaniał od tamtego czasu.

Co radzicie zrobić?
  • 11
@pentacom najpierw żalisz się na sprzedawcę, otwierasz spory, majfrend cie zbywa od kilku miesięcy, a potem pytasz czy zakup drugi raz u tego samego sprzedawcy to dobry pomysł. No to ci napisałem, że nie ma na takie coś logicznego wytłumaczenia. Widzę, że ty już podjąłeś decyzję i tylko szukasz kogoś kto powie "tak panie pentacom to jest świetna decyzja kupić coś u sprzedawcy, który nie wysyła twojego zamówienia od 2 miesięcy i
@pentacom Jeszcze bardziej utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że nie szukasz pomocy, a potwierdzenia słuszności swojej decyzji i zrzucenia z siebie części odpowiedzialności jak coś pójdzie nie tak. No bo przecież jakiś anon na wykopie powiedział, że będzie git. Spodziewałem się psychologicznej analizy mojej osoby. Typowe jak kogoś zaboli komentarz i typowe dla ludzi z kompleksami, o które mnie posądzasz. Poza tym posądzasz mnie o obrażanie, a ja w żadnym zdaniu cie nie
@Thomasx17: Bardziej szukam odpowiedzi od kogoś kto przerabiał podobny przypadek. Priorytetem dla mnie jest teraz otrzymać jak najszybciej aparaturę. Nie boję się tego, że Banggood mnie wydyma bo to nie firma wydmuszka jak przedstawia to ton twojej wypowiedzi - opóźniona przesyłka to nie ich wina i prędzej czy później sprawa się wyjaśni. Fakt, poszukiwania przesyłki im nie idą sprawnie, ale zamawiałem już wielokrotnie u nich towary i nigdy nie było problemów.
@pentacom w porządku, ja nie mam pretensji, ale po prostu nie traktuj różnicy zdań jako atak na ciebie. Być może ton mojej wypowiedzi odebrałeś jako ofensywny, ale prosiłeś o wyrażenie zdania, więc je wyraziłem. Jeśli poczułeś się urażony to ok, nie było to jednak moim celem. Co do tematu. Jeśli uważasz, że zakup aparatury u tego samego majfrenda jest słuszną decyzją i wyjdzie to taniej oraz bierzesz pod uwagę ewentualne problemy z
@Thomasx17:

...bo na banggood nigdy nie kupowałem


Ok, teraz rozumiem dlaczego potraktowałeś mój plan ponownego zamówienia towaru w Banggood, mimo aktualnego problemu, jako szaleństwo.
@LowcyChin, @Thomasx17

Sprawa zakończyła się następująco. Banggood po moim potwierdzeniu, że sprawdziłem przesyłkę u lokalnego przewoźnika (INPOST) oddał mi pieniądze w przeciągu 2 dni roboczych, dostałem dodatkowe punkty w ramach przeprosin i kupon rabatowy na ok 50zł. Zamówiłem u nich nowego pilota, który tym razem doszedł w 12 dni kalendarzowych. Pierwotna przesyłka nadal wisi na statusie IN TRANSIT. W INPOST dowiedziałem się tylko, że nigdy nie dotarła do Polski.