Wpis z mikrobloga

Dziś mijają 2 tygodnie od zakupu Quest 3, jako że do tej pory korzystałem z psvr2 (moje pierwsze gogle vr) użytkownik @Grysik, któremu bardzo dziękuje za pomoc przy początkach korzystania z gogli poprosił mnie o napisanie kilku słów jak wypada jedno urządzenie względem drugiego.

PSVR2:
+ większy FOV.
+ idealna czerń (w resident evil po wejściu do ciemnych pomieszczeń robi robotę).
+ gogle lepiej dopasowane do twarzy (zwłaszcza do brody - nie ma żadnych prześwitów które czasem psują imersję).
+ resident evil, gran turismo, horizon.
+ stabilny system, kupiłem gogle na premierę i nigdy nie byłem zmuszony do restartu urządzeń z powodu jakichś problemów.
+ wygodna i prosta aplikacja mobilna.

- w moim odczuciu gogle są niewygodne, wbijają się w czoło. Muszę zakładać jakąś chustę albo szalik na głowę, żeby dało się z nich dłużej komfortowo korzystać. Na reddicie sporo postów o tym było w swoim czasie.
- Brak jakiejkolwiek aplikacji multimedialnej, z czasem może wyjdzie "RAD" - ale żeby z niej korzystać, trzeba mieć wykupiony abonament.
- kiepska biblioteka gier wykorzystujących moc ps5.
- mały "sweet spot", jak już założę google (potrzeba kilka chwil manewrowania), żeby środek ekranu był ostry, to krawędzie i tak są dość mocno rozmyte.
- raz na jakiś czas kabel zaczyna się plątać między nogami.
- z gogli mogę korzystać tylko tam gdzie jest podłączone ps5 do telewizora, co wymusza na mnie małe przemeblowanie żeby w nic nie wpaść za każdym razem gdy chcę z nich skorzystać.

Quest 3:
+ Bardzo duży sweet spot, ostrość na całej powierzchni.
+ większa rozdzielczość, nie ma problemu z czytaniem małych liter.
+ Wygodniejsze, po 1-2h sesji nie odczuwałem większego ucisku na głowę jak przy psvr2.
+ duża biblioteka gier i aplikacji multimedialnych na starcie
+ zaskoczyłem się na plus szybkością ładowania gogli, natomiast przy korzystaniu z airlink spokojnie można pokorzystać około 1.5-2h bez przerwy.
+ szybkość uruchamiania, nie trzeba włączyć konsoli, podłączać kabla... Uruchamiam gogle jednym przyciskiem w dowolnym pomieszczeniu mojego domu i mogę od razu zanurzyć się w świat VR :)
+ możliwość instalacji modów zwłaszcza w pcvr, sony w tej kwestii nie zmieni swojej polityki i nie pozwoli na wgrywanie modyfikacji z zewnętrznych źródeł.
+ łatwiej przechować/przetransportować gogle ze względu na 2x mniejsze pudełko.
+ wbudowane głośniki są w zadziwiająco dobrej jakości, ale można bez problemu korzystać ze słuchawek pulse 3d od sony pod warunkiem, że podłączę ja kablem.

- 2 razy wystąpiły jakieś małe bugi (np. problem żeby połączyć się z airlink, albo nie chce się zamknąć jakaś aplikacja), pomógł restart.
- w moim odczuciu zauważalnie mniejszy FOV względem psvr2
- gorzej dopasowane do twarzy, w moim przypadku duży prześwit przez brodę.
- śledzenie dłoni nie działa tak jak powinno, pomimo zapalonego światła wyrzuca cały czas komunikat o słabej widoczności.
- mało intuicyjna aplikacja mobilna.

Od zakupu Quest 3 nie uruchomiłem psvr2 (chociaż muszę dokończyć jeszcze resident evil i wiele innych zakupionych do tej pory gier).
Z powodu ograniczonego czasu wolnego chętniej sięgam po quest 3 ze względu na szybkie uruchamianie i większą swobodę co do miejsca korzystania. Z virtual desktop mam problemy z dużym opóźnieniem i fps ale darmowy air link sobie tutaj radzi o wiele lepiej.
Większe tytuły będę ogrywać na ps5 ze względu na większa moc i brak opóźnień względem pcvr (4-5 letni komputer niestety nie nadąża już za tą technologią) ale takie gry jak beat saber, czy eleven table tennis na pewno będę chętniej ogrywać na Questach. Aplikacja Skybox w najnowszej aktualizacji umożliwia uruchamianie youtube bez reklam na wielkim ekranie, dobrą godzinę leżałem wygodnie w łóżku i oglądałem ulubione teledyski przed snem - psvr2 po 8 miesiącach na rynku nadal nie daje takiej możliwości.

Podsumowując - oba urządzenia fajnie się uzupełniają, ale gdybym miał wybrać tylko jedno to pozostałbym przy Quest3 ze względu na większe możliwości pomimo potencjalnie gorszej grafiki i czerni w grach.

#vr #psvr #psvr2 #quest2 #quest3
t0b1 - Dziś mijają 2 tygodnie od zakupu Quest 3, jako że do tej pory korzystałem z ps...

źródło: psvr2 quest 3

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • 7
@t0b1 nieźle się rozpisałeś :D
W necie roi się od jednostronnych opinii, a tu elegancko podsumowane.
Rozwiales moje ostatnie wątpliwości i na pewno nie dozbroje się w ps5.
Co do virtual desktop to zerknij sobie w sieci, bo tam czasami wystarczy kilka parametrów ustawić w aplikacji i działa jak złoto. U mnie była przepaść względem airlinka na korzyść VD przy wykorzystaniu bieda routera z multiplaya, do którego podłączone są wszystkie urządzenia w
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 2
@Sheio
Obecnie posiadam:
AMD Ryzen 5 2600
GeForce GTX 1660 Ti
32GB ramu
Przy takiej konfiguracji raczej wszystko na low ustawiam, żeby wyciągnąć jak najwięcej klatek. Do końca roku zamierzam wymienić procesor na amd 5600x, w przyszłym roku grafikę na rtx 4070. W internecie często powiela się taki schemat odnośnie VR, żeby grać na high:

Graphics Card: NVIDIA GeForce RTX 3080 equivalent or greater
CPU: Intel i7-11800 equivalent or greater
Memory: 32GB+
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 2
@Grysik: Dzięki, takie pierwsze różnice wyłapałem po kilku uruchomieniach questa i jakoś samo się napisało :D Samą konsole PS5 mocno polecam, jak posiadasz Questy to w psvr2 bym się nie pchał dla 2-3 gier. A co do VD to muszę rzeczywiście troszkę poczytać i pobawić się ustawieniami.
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 1
@Sisal: Jakiś skrót myślowy przeszedł mi przez myśl jak to pisałem :) Oczywiście chodzi o styk na nosie. PSVR2 ma gumową powłokę która przylega do nosa i dzięki temu nie dostaje się światło od dołu (od brody :D). W questach tego brakuje.
  • Odpowiedz
@t0b1: Zawsze możesz sobie dokupić akcesoria "nosek" żeby załatwić ten problem z prześwitywaniem na nosie.
Tak na szybko do minusów na psvr2 dodałbym zamkniętą platformie. Jeżeli Sony postanowi nie wydawać gierek na vr to tak naprawdę masz martwe google. Z quest nie ma takiego problemu, bo zawsze będziesz w stanie odpalić najnowsze gierki na pcvr.
  • Odpowiedz
- 2 razy wystąpiły jakieś małe bugi (np. problem żeby połączyć się z airlink, albo nie chce się zamknąć jakaś aplikacja), pomógł restart.

- w moim odczuciu zauważalnie mniejszy FOV względem psvr2

- gorzej dopasowane do twarzy, w moim przypadku duży prześwit przez brodę.


@t0b1: Niestety te 3 rzeczy to dla mnie dealbreaker. Dzięki za recenzję. Zostaję przy PSVR2.
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 1
@MarioMAX: To zależy czego oczekujesz od gogli. Na psvr2 jest tylko kilka gier wykorzystujących moc playstation, reszta to porty gier z questa. Dochodzi brak obsługi multimediów, przeglądarki itp.
Jeżeli zależy Ci tylko na graniu w nowe tytuły bez opcji konfiguracji ale z prostym uruchamianiem plug and play - weź psvr2. GT7, resident evil village wyglądają świetnie.
Jeżeli chciałbyś od gogli czegoś więcej - multimedia, modowanie gier (są fajne porty starych gier
  • Odpowiedz
@t0b1 Ok, to ja jednak PSVR, w moim przypadku mam założyć Google i w coś zagrać. Ja już za stary na kodowanie i poświęcanie czasu, tzn chciał bym bo od zawsze to lubiłem ale jednak praca dom dziecko więc jednak PSVR jest pode mnie :-)
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 1
@MarioMAX: PSVR2 ma duży plus za prostotę :) Jeżeli to będą twoje pierwsze gogle to polecam na początek proste statyczne gry, żeby nie odbić się z powodu choroby lokomocyjnej. U mnie nudności pojawiły się już przy Horizonie, dlatego zacząłem od serii Moss, drums rock, synth riders, pistol whip wszystkie polecam, czasem wpadają jakieś fajne promki na te gry :)
  • Odpowiedz