Wpis z mikrobloga

Zajmuję się marketingiem dla pewnej firmy i jakieś pół roku temu zaczęliśmy ogarniać SEO.
Całkiem nieźle nam to idzie, bo na kilka popularnych i ważnych dla nas fraz wskoczyliśmy z 30-40 pozycji na 7-8.
CTR dla tych pozycji jest niezadowalający (nic dziwnego), więc teraz celujemy w TOP5.
Mamy dobre treści (jedne z najdłuższych i najlepszych jakościowo w branży), wewnętrzne linkowanie jest, oznaczone obrazki, rich snippety i zasadniczo wszystko, co można było zrobić samemu, to zrobiliśmy.

Problem jest z zewnętrznym linkowaniem - o ile główna strona ma kilkaset linków zewnętrznych, to pojedyncze landingi ich nie mają wcale. Na niektóre frazy spośród konkurencji w TOP10, to tylko my mamy dosłownie 0 linkowania zewnętrznego (konkurencja od 2 do 2000 linków).

Zastanawiam się nad zainwestowaniem trochę $ w artykuły sponsorowane z linkowaniem na te strony - czy jest sens? Czytałem, że Google zakazuje linkowania dofollow w płatnych artykułach, a linkowanie nofollow nic nie da. Da się jakoś oszacować wymagany miesięczny budżet, żeby wskoczyć kilka pozycji wyżej?

#seo #marketing
  • 7
Google niczego nie zakazuje. Google wydaje wytyczne i rekomendacje :) linki do LP-ków dobry pomysł tylko oszacuj sobie strategię i rozkład linków do nich abyś ich nie przegrzał i nie zdewaluował sobie strony.