Wpis z mikrobloga

Most Antonowski

Rozmowca OPSEC, przykro mi.

hej, most jest zespolony, bez dodatkowego sprężenia w rejonie podpór

jest to taki typ konstrukcji w której wytrzymałość na zginanie przekroju stalowego jest liczone razem z płytą betonową

na górze dwuteownika stalowego są takie grzybki przyspawane które zapewniają dodatkowe zespolenie płyty betonowej z dwuteownikiem stalowym

gdyby tego nie było płyta stanowiła by jedynie balast a wytrzymałość zapewniałby sam przekrój stalowy

w momencie w którym płyta jest uszkodzona w obrębie dźwigara stalowego (a jest)

i dodatkowo uszkodzony jest sam dzwigar, wątpliwe jest żeby most przyjął ciężar kolumny czołgów


czyli pociag juz za ch.j nie pojedzie?

w ile czasu to sie da naprawic?

pąciąg!? mowy nie ma

jeden, dwa czołgi owszem


#ukraina #rosja #wojna
M.....7 - Most Antonowski

Rozmowca OPSEC, przykro mi.

hej, most jest zespolony, ...
  • 20
  • Odpowiedz
dodatkowo to jest w strefie podoporowej, most akurat nie ma konstrukcji ciągłej, więc nie ma tam największych momentów, gdyby to trafienie było w przęśle to by się pewnie zawaliło przęsło


nie mniej jednak ktoś podjął decyzję celowania himarsami w podpory, teraz gdy widzę że most ma schematy jednobelkowe (dzwigar stalowy nie jest ciągły tylko jest poprzerywany) to nie wiem czy to jest dobry pomysł
M.....7 - >dodatkowo to jest w strefie podoporowej, most akurat nie ma konstrukcji ci...

źródło: comment_1659184652d3zfnl0BOaQAEb705nTBYD.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Makak87 mosty zwykle projektuje się na dużo, dużo większe obciążenia niż te rzeczywiste ze względu na strategiczne znaczenie obiektów. Co do celowania w miejsce przy podporach pewnie liczyli na ich uszkodzenie, samo uderzenie w przęsło mogłoby zniszczyć tylko część mostu. Przęsło mostu zwłaszcza w takim schemacie można wymienić, jeśli uda się zniszczyć podporę to już nic nie zrobią.
  • Odpowiedz
@Aztec26626:
Ile bedzie trwala wymiana przesla mostu w warunkach wojennych bedac w zasiegu ukrainskiej artylerii?

Nie do wykonania.

Rozmowca sie projekowaniem oraz budowaniem takich obiektow zajmuje zawodowo. Pozostaje przy jego argumentach. A dopytalem jeszcze czlowieka ktory do niszczenia takich obiektow jest odpowiednio wyksztalcony oraz wyszkolony. I tym wlasnie bedzie sie zawodowo zajmowac w razie W.
  • Odpowiedz
@Makak87 a kurde, kolejowego no to nie ma opcji xD ale dla ruchu samochodowego mogą dać radę #!$%@?ć jakaś prowizorkę.
Ogólnie co do treści posta się zgadzam z argumentami i postawioną tezą. Nie do końca się zgadzam z tym że powinni uderzyć w przęsło nie w podpory.
  • Odpowiedz
@Aztec26626:
Mysle to samo. Efekt i tak zostal osiagniety, w perspektywie roku 2022 roku, nie ma to wiekszego znaczenia, nic tamtedy i tak i tak nie pojedzie. A dla Ukraincow chyba nawet lepiej walic po podporze. Mniej roboty z pozniejszym remontem.
  • Odpowiedz
@Aztec26626:
Z operacyjnego oraz strategicznego punktu widzenia.... mission complete. Nie ma sensu poprawiac. Pociag nie pojedzie, ruch kolowy/czolgowy na pelnej przepustowosci tez nie. Nie widze sensu w zwalaniu mostow do zera na chwile obecna. Jak ruscy rusza z duza ofensywa na Mikojalow, a takie bzdury aktualnie kolportuje onuceino, to bedzie sie mozna zastanawiac. Tyle ze jest to scenariusz na tyle nierealny ze nikt z elemnarnym rigczem go brac pod uwage nie
  • Odpowiedz
eśli uda się zniszczyć podporę to już nic nie zrobią.


@Aztec26626: szczęscia zdrowia życzę w próbie niszczenia podpory, to najtrwalszy element konstrukcji osadzony kilkanascie do kilkudziesięciu metrów w gruncie beton w zbrojeniu tak gęstym że o ja pie.....strata czasu, najprosciej zniszczyć przęsło w pobliżu podpory wówczas poleci jedną stroną w dół i zamiecione
@Makak87:
  • Odpowiedz
@bombastick:
Z tefo powodu uwazam ze warto walic po podporze. Most kolejowy wylaczony z uzytku. A w razie zajecia go z zaskoczenia, niewysadzonego... mniej roboty z remontem. A wlasny czolg tez przerzucisz.
  • Odpowiedz