Wpis z mikrobloga

#internet #informatyka

Nie znam się na tych rzeczach w każdym bądź razie korzystam z lokalnego dostawcy internetu, prędkość 2Mb/s. Proszę o wyjaśnienie dlaczego mój internet ma ping minimum ~50? A gdy ktoś z domowników jeszcze korzysta to potrafi dojść do ponad 300. Czy to jest zależne od prędkości internetu?


Nie ma możliwości żeby dostawca co z tym zrobił?
  • 14
  • Odpowiedz
@bslawek: Model: TP-Link td-w8960n

@Rise123: Oprócz mnie korzystają 2 laptopy, 2 TV, z czego jeden często a drugi sporadycznie, i telefon komórkowy też sporadycznie... :/ Moge zainstalować na jednym ale nie wiele to da.
  • Odpowiedz
@Artysta89: twoj komputer łączy się ze serwerem gdzieś na świecie i dostaje odpowiedź w 50 milisekund

to dużo? 50 to bardzo dobry ping

a gdy dochodzi do 300 po prostu limit 2Mb/s sie wyczerpuje twoj internet cie ogranicza
  • Odpowiedz
@Artysta89: Widzę, że ne doczekasz się normalnej odpowiedzi więc poratuje :-) Niestety bez wglebianie się w szczegóły krótko bo tak działa sieć i usługi korzystające z takich i owakich protokołów które wymuszają/powodują opóźnienia.
  • Odpowiedz
@Artysta89: router jak router, mozesz sprowac zaktulizowac soft w nim, ale i tak pewnie to nic nie da.. bo przy 2Mb/s od isp na cuda to bym nie liczył.. tym bardziej ze piszesz ze kilka urzadzen aktywnie korzysta z tego lacza.. jedynie co mozesz zrobic to pobawic sie qos o ile jest w routerze.. i podzielic na rowno lacze.
  • Odpowiedz
@Rise123: NetLimiter (nie wiem co to) chyba nie jest potrzebny, na routerze można ustawić limity

@Artysta89: wyłącz wifi i wtedy zpinguj wp.pl, czy coś się zmieni. Może jakiś program (steam,origin,uTorrent czy jakieś inne) pobiera w tle
  • Odpowiedz
@gromwell: Łączy się z serwerem we wsi obok :)

Czy 50 to dużo? Myślę że tak, jak patrze po innych to mają ping mniej więcej od 5 do 30...

@sHh1337: @bslawek: