@only: Domyślnymi też jest trudno. A budowanie stabilnych (jak na Korbale) samolotów nie jest trudne, byleby środek ciężkości był w tym samym miejscu co siła nośna i samolot powinien byś stabilny.
@razadihan: Latam głownie na szybowcach i czasami na kilku małych awionetkach ale miałem okazje mi trzymać przez chwilę stery większych maszyn ;-D Krótką chwilę... bardzo krótką ale jednak ;)
byleby środek ciężkości był w tym samym miejscu co siła nośna i samolot powinien byś stabilny
@programista_abc2: Nie. Środek ciężkości zawsze powinien być przed środkiem siły nośnej, inaczej samolot będzie niestabilny. Jeśli będą w tym samym miejscu to na początku może być dobrze, ale jak już spalisz trochę paliwa samolot może stracić stabilność (to jeszcze zależy jak jest zbudowany ale w większości przypadków środek ciężkości się przesunie do tyłu).
@krl_krl: No ale z tego co piszesz wynika, że środek ciężkości powinien być umieszczony jak najbliżej wektora siły nośnej - czyli dokładnie to samo co ja. Tylko dodatkowo uwzględniłeś sytuacje, w której środek ciężaru zbiorników wypada za środkiem ciężkości samolotu (swoją drogą środek ciężkości zbiorników paliwa powinien pokrywać się ze środkiem ciężkości samolotu i to w zasadzie też jest dość istotne). Wtedy środek ciężkości powinien wypadać gdzieś w połowie drogi środka
@programista_abc2: To nie są pojedyncze przypadki, w większości dizajnów z ksp spalenie paliwa powoduje przesunięcie środka ciężkości do tyłu.
I nie pisałem tylko, że ś. ciężkości powinien być położony jak najbliżej ś. siły nośnej, ale to że powinien być położony jak najbliżej ale nie może wyjść naprzód - coś jak gra w oczko.
@krl_krl: Jak najbardziej może wyjść na przód dopóki sterem wysokości jesteś wstanie kompensować silę i mieć jeszcze jej zapaś na podniesienie dziobu. Nie wiem skąd masz takie dziwne teorie. A na to, że większość samolotów jest źle zaprojektowana nic nie poradzę. Dobry projekt powinien mieć środek ciężkości zbiorników paliwa również możliwe blisko środka ciężkości samolotu.
@programista_abc2: Mam takie dziwne teorie, bo jak zostawisz taki samolot samemu sobie to po chwili zrobi fikołka a skrzydła stracą siłę nośną. Tak samo jak go poderwiesz trochę za mocno.
A co do projektowania - no cóż, to są kerbale, bez odpowiedniego moda (chyba TAC Fuel Balancer coś takiego robi) paliwo się będzie i tak spalało od przodu samolotu.
Co do paliwa to bez modyfikacji można stworzyć mechanizm równomiernego spalania paliwa, wystarczy zrobić dwie rurki w obie strony albo stworzyć centralny zbiornik i kierować paliwo do niego.
Trymer w ksp działa jak sas z taką różnicą, że sas ustawia się automatycznie. Nawet przy użyciu trymera, każda typowa (grając na klawiaturze) próba poderwania samolotu zakończy się niechcianą "akrobacją". Poprawnie zbudowany samolot nie będzie miał takiego problemu.
Aktywne Wpisy
18+
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
@razadihan: Wystarczą chęci, latanie nie jest bardzo drogie. Za 3-4 tyś masz kurs szybowcowy, jakieś lotnie i inne wynalazki pewnie taniej.
@programista_abc2: Nie. Środek ciężkości zawsze powinien być przed środkiem siły nośnej, inaczej samolot będzie niestabilny. Jeśli będą w tym samym miejscu to na początku może być dobrze, ale jak już spalisz trochę paliwa samolot może stracić stabilność (to jeszcze zależy jak jest zbudowany ale w większości przypadków środek ciężkości się przesunie do tyłu).
A jak
I nie pisałem tylko, że ś. ciężkości powinien być położony jak najbliżej ś. siły nośnej, ale to że powinien być położony jak najbliżej ale nie może wyjść naprzód - coś jak gra w oczko.
A co do projektowania - no cóż, to są kerbale, bez odpowiedniego moda (chyba TAC Fuel Balancer coś takiego robi) paliwo się będzie i tak spalało od przodu samolotu.
Co do paliwa to bez modyfikacji można stworzyć mechanizm równomiernego spalania paliwa, wystarczy zrobić dwie rurki w obie strony albo stworzyć centralny zbiornik i kierować paliwo do niego.