Wpis z mikrobloga

Fast foodowy gigant Yum Brands ogłasza plany opuszczenia Rosji poprzez sprzedaż KFC

Jedna z największych na świecie firm restauracyjnych, Yum Brands Inc, ogłosiła we wtorek, że prowadzi "zaawansowane rozmowy" w sprawie sprzedaży swoich restauracji KFC i franczyzy w Rosji.

Amerykańska firma planuje całkowite wyjście z rynku rosyjskiego po sprzedaży marki lokalnemu nabywcy, podała państwowa agencja informacyjna Interfax.

Firma sprzedała już swój biznes Pizza Hut rosyjskiej firmie Noi-M w transakcji wartej około 300 mln rubli [4,92 mln dolarów], podał w czerwcu dziennik biznesowy Kommersant.

W ramach umowy wszystkie restauracje zostaną przemianowane, choć nowa nazwa nie została jeszcze ogłoszona.

Yum Brands Inc zawiesił wszystkie operacje i inwestycje w Rosji w marcu po inwazji Kremla na Ukrainę.

Firma ma ponad 1000 restauracji typu fast-rood w Rosji, z czego prawie 70 jest prowadzonych przez firmę, a reszta to niezależna franczyza.

Ruch ten jest następstwem decyzji amerykańskiego giganta fast-foodowego McDonald's z maja o sprzedaży wszystkich 850 swoich restauracji w Rosji jednemu z lokalnych licencjobiorców za nieujawnioną kwotę. Sieć została ponownie otwarta w czerwcu pod nazwą Vkusno-i Tochka (Smacznie i kropka).


https://www.themoscowtimes.com/2022/07/05/moscow-orders-jewish-agency-to-halt-russia-operations-reports-a78210

==============================
Zbiórka na wyposażenie dla żołnierzy idących na front
Zbiórka na karetkę dla szpitala
#rosja #wojna #ukraina #aryoconcent #donbaswar #rosjawstajezkolan
Aryo - > Fast foodowy gigant Yum Brands ogłasza plany opuszczenia Rosji poprzez sprze...

źródło: comment_1657123039tHxKeqLoTVu01aXVvnMiCs.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
Firma sprzedała już swój biznes Pizza Hut rosyjskiej firmie Noi-M w transakcji wartej około 300 mln rubli [4,92 mln dolarów], podał w czerwcu dziennik biznesowy Kommersant.


@Aryo: Czyli oddali za darmo :)

No ja nie wiem, czy aby na pewno taki był cel tych sankcji...
  • Odpowiedz
@TheSilentEnigma: Według Kommersant to raczej nie jest wyprzedaż za grosze, tyle były warte wyposażenie i prawa najmu.

Given that the brand will be withdrawn, the transaction amount is unlikely to exceed 300 million rubles, which is close to the cost of equipment for establishments and the price of assignment of lease rights for premises under pizzerias, Mikhail Burmistrov, CEO of Infoline-Analytics, believes.


A firma planowała wycofanie już przed wojną, bo pizzerie
  • Odpowiedz
@Aryo: Zastanawiająca jest ta równoczesna tęsknota do amerykańskiej kultury, produktów, marek i nienawiść do samego USA. Dziwi mnie również ta próba zastępowania McDonalds, Coca-Coli rodzimymi zamiennikami, przecież na pewno jak i u nas mieli już masę podobnych wyrobów. Temat dla psychiatry.
  • Odpowiedz