Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 14:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 111300Z 26008KT 9999 OVC012 05/04 Q1031 =

EPGD 111300Z 27008KT 240V310 5000 BKN007 04/03 Q1029 R11/290095 =

EPKK 111300Z 25008KT 9999 BKN030 05/02 Q1033 =

EPKT 111300Z 21007KT 7000 SCT015 BKN019 04/00 Q1033 =

EPLB 111300Z 26008KT 0500 FG OVC003 03/03 Q1029 =

EPLL 111300Z 25003KT 0800 FG OVC004 04/04 Q1032 =

EPMO 111300Z 26009KT 0600 R08/0650N FG BKN002 OVC020 03/03 Q1030 =

EPPO 111300Z 27009KT 7000 BKN009 07/06 Q1032 R10/29//95 =

EPRZ 111300Z 24010KT 9999 OVC011 03/00 Q1033 =

EPSC 111300Z 27005KT 7000 FEW009 BKN013 05/04 Q1032 =

EPWA 111300Z 28007KT 1700 BR BKN002 04/04 Q1031 NOSIG=

EPWR 111300Z 27006KT 9999 SCT028 10/06 Q1033 =

EPZG 111300Z 25005KT 220V290 4700 BR OVC004 06/06 Q1033 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa