Wpis z mikrobloga

Mam działkę rekreacyjną na której rósł sobie duży zaniedbany krzak jałowca obok domku. Był on pozarastany chwastami, trawą, pokrzywami i innymi "ozdobnymi" roślinami. To co zrobiłem to wykarczowałem to miejsce, przekopałem ziemię i wyplewiłem tyle pozostałych korzonek tych roślin ile mogłem. Mam teraz placek gołej ziemi, który chciałbym zasiać trawą.

Jako że jestem amator a w rodzinie mam kilku działkowców i każdy ma swój "przepis" na przygotowanie tego miejsca pod trawę, postanowiłem że jeszcze spytam tutaj :D co powinienem zrobić, żeby przygotować tą ziemię na sadzenie trawy na wiosnę i żeby nie rosły tam już więcej chwasty i inne dziadostwo które tam było? Przejechać herbicydem? Jeśli tak to czy nie powinienem tego zrobić dopiero jak te chwasty wyrosną czyli dopiero w przyszłym roku? Czy jeśli w tamtym miejscu widać korzenie rosnącej obok czereśni to czy herbicyd może ją zniszczyć? Jak nie herbicyd to czy przekopać i zostawić na zimę żeby wymroziło?

#ogrodnictwo #ogrod
  • 5
@markaron przy samym drzewie nic nie siej, bo kosiarka będzie ciężko zajechać. Szukaj jakiegoś obrzeża (kamień, drewno, plastik). Przykład na zdjęciu poniżej.

Herbicyd totalny glifosat działa na części zielone (liście), więc pnia i korzeni drzewa nie powinien ruszyć. Spróbuj spryskać teraz, a na wiosnę drugi raz, bo pewnie nowe, wiosenne chwasty wyrosną. Przed wysiewem Ziemie wzruszyć jakimś szpadlem, motyką. Jeżeli ten jałowiec gubi igły to one zakwaszają glebę. Trawa niezbyt to lubi,
Pobierz
źródło: comment_1633373721e76keED423ScvUwMFY1czX.jpg
@markaron jak powyrywales wszystkie widoczne golem okiem chwasty to nie ma sensu pryskać bo glifosat na liście działa tylko. Do ziemi się tego nie pryska. Jak masz względny porządek to spróbuj może jeszcze przed zimą wysiać. Trawy renowacyjne rosną w niskich temperaturach. Tu przykład https://www.lovethegarden.com/pl-pl/produkt/substral-trawa-samozageszczajaca-renowacyjna-1kg