Wpis z mikrobloga

Jak zdiagnozować co mi siada w laptopie?

Laptop już trochę lat ma - lenovo g580.
Odpalanie systemu (do czasu ekranu logowania) czasem trwa ~2 minuty, a innym razem jest płynnie, bez czekania.
Odpalenie przeglądarki zazwyczaj trwa około minuty (po włączeniu laptopa), a później wszystko działa normalnie.
Otworzenie folderu, czy rozwinięcie ukrytych opcji przy zegarze (np. dźwięk) trwa ~10 sekund, a innym razem od razu wyskakują ikonki.

Format + nowy system poprawia sytuację na powiedzmy parę włączeń. Po wyczyszczeniu laptopa (środek) + pasta pod procesor dała poprawę na powiedzmy parę włączeń. W zasadzie nie widzę dużych różnic, wydaje mi się, że dłużej czekam na "zawiasy" komputera. Nie mam pomysłu.

Podejrzewałem dysk, zainstalowałem z namową znajomego: CrystalDiskInfo i stan jest "dobry", temperatura 47 stopni.
Nie znam się zbytnio na komputerach. Pasta, czy czyszczenie w środku to było robione w serwisie - nie oszukali mnie, bo znajomy tam pracuje.

Mam również podstawkę chłodzącą pod laptopa, ale nie ma różnicy, czy jest włączona, czy nie.

Tak jak pisałem... długo się włącza laptop i czasem długo "myśli". Nawet odświeżenie pulpitu czasem mu zajmuje ~5 - 10 sekund, a innym razem od razu. Zazwyczaj problemy są po włączeniu sprzętu i pierwszej czynności np. włączenie przeglądarki, gdy ją wyłączę i włączę drugi raz, to wszystko działa normalnie. Rzadko podczas użytkowania problemy się powtarzają, najbardziej dokuczliwe są po włączeniu laptopa.

#komputery
  • 13
@Pawlosek: Nie pomyślałem o tym. 10 zjada mi mniej RAM i się ucieszyłem ( ͡° ͜ʖ ͡°).
To by tłumaczyło wszystko. Problemy są głównie przy rozruchu i pierwszej czynności np. włączenie przeglądarki, bo za drugim włączeniem przeglądarki... problemu już nie ma.
@Pawlosek: Powiem Ci, że komputer lepiej działa na 10, tylko rozruch jest dłuższy. Może faktycznie bardziej obciążony mam dysk, ale nie widzę różnicy, bo nie robię skomplikowanych rzeczy na laptopie.