Wpis z mikrobloga

Mirki,
Fiat Sedici 1,9 Diesel 180kkm.
Rozładowałem tak że musiałem prosić o odpalanie. Przez 2,5 - 3h miałem podłączonego Laptop(17 cali, stary Lenovo G770 z procesorem nie niskonapięciowym, pełna jasność ekrany, praca biurowa) i ładowałem powerbanka 2A zasilaczem do laptopa wpinanym do gniazda zapalniczki. Wentylator był włączony na minimum, radio wyłączone. Wcześniej zdarzało mi się tak samo pracować(za wyjątkiem powerbanka) a nawet dłużej. Nie miałem włączonych świateł.

Teraz pytanie problem będzie w kończącym się akumulatorem czy alternatorem. Akumulator stary 5lat. Nigdy wcześniej mnie nie zawiódł(w tym -25st C). Jazda codzienna 12km 2 razy dziennie. Ostatnio jeżdżę nawet więcej. Nigdy nie ładowałem prostownikiem.

Napięcia mierzone na zakresie 20V, multimetrem za 20zł na klemach akumulatora.
- Ładowanie na biegu jałowym 14V
- Ładowanie 2000rpm 14,1V
- Podłączone klemy, brak kluczyka w stacyjce 12,7V
- Praca rozrusznika nie mniej niż 10,5V(kręci dłużej gdy pompka paliwa nie zrobi ciśnienia zmierzę wtedy ale najpierw pojeżdżę dłużej aby mieć pewność że jest maksymalnie podładowany)

I jeszcze takie pytanie czy jestem w stanie jakoś stwierdzić, że akumulator jest doładowywany do max możliwości w momencie gdy jeżdżę jedynie te 24km/dzień - 2 odpalenia. Czy może jest tak, że jest ciągle niedoładowany choć wystarcza do odpalenia to już podłączając coś dodatkowego przedwcześnie się rozładuje.

#motoryzacja
  • 10
  • Odpowiedz
@grzesiek_ze_stycznia: trochę nisko Ci spada napięcie przy rozruchu, zwłaszcza że nie ma niskich temperatur i świece żarowe nie muszą podgrzewać. Możesz jechać do pierwszego lepszego sklepu z Aku i przetestować swojego, mają dobre urządzenia.
  • Odpowiedz
Silnik nie ma problemu z odpaleniem, przekręcem na zapłon, czekam ok 5sek aby pompa zrobiła ciśnienie(słychać kiedy kończy) raczej w tym czasie świece by podgrzewały. Odpalam oczywiście bez świateł, radia, nawiewu itp
  • Odpowiedz
@mateusz-rafal-rachanski:

- Podłączone klemy, brak kluczyka w stacyjce 12,6V(po dłuższym czasie od zgaszenia spadło jeszcze o 0,1V)
- brak ładowania - światła mijania 12,3V
- brak ładowania - światła długie 12,20V
- ładowanie - światła mijania 14V
- ładowanie - światła długie 14V
- ładowanie - światła długie, ogrzewanie szyby, lusterek 13,94V

Czyli regulator utrzymuje te 14V.
  • Odpowiedz