Wpis z mikrobloga

Mireczki z #aliexpress ogarniał ktoś #chargeback ?
Nie wiem czy w ogóle mogę o taki wnioskować:
Zamówiłem na Ali kapsułki wielorazowe do ekspresu. Mój błąd - zamówiłem nie te co trzeba, ale patrzę - jest opcja bezpłatnego zwrotu, super! Otworzyłem dispute, kliknąłem zwrot bez podania przyczyny i na razie w porządku, na stronie dispute wygenerowało mi etykietę zwrotną na InPost i kod, który miałem wpisać do Paczkomatu. Kod wpisany, paczka poszła, następnego dnia dostałem SMSem potwierdzenie zwrotu wraz z numerem paczki (pewnie jak kurier wyjął z paczkomatu został nadany numer).
I tu zaczyna się problem.
Majfrend nie potwierdza zwrotu. Gdy czas zbliżał się do końca stwierdził, że nie może znaleźć paczki na magazynie zwrotu. Przesłałem mu numer śledzenia przesyłki, który potwierdza odbiór paczki na magazynie. Dispute się skończyło, majfrend nie zgodził się na zwrot gotówki i do akcji wkroczyło Ali. Załączyłem zrzut ekranu z SMSem z potwierdzeniem zwrotu, link mieli w pierwotnym dispute. I dostałem informację, że nie dostarczyłem wystarczających dowodów na zwrot i nie dostanę zwrotu.
Kurła.
I zostałem bez kasy i bez kapsułek.
Problem polega na tym, że nie mam żadnych innych dowodów na zwrot. Jakbym wiedział, że będą takie hockiklocki, to wysłałbym innym przewoźnikiem z potwierdzeniem nadania, albo nagrywał całą akcję. Skorzystałem z ich przesyłki i teraz dupa.
Wracając do pierwotnego pytania: czy mogę w takiej sytuacji skorzystać z chargeback jeśli płaciłem kartą czy to już inna bajka?
#aliexpress #alipaczka #oszukujo
  • 14
  • Odpowiedz
@bojesiewody: tez robiłem dwa zwroty i w obydwu przypadkach sprzedawca nie potwierdził zwrotu ale jak Ali wkroczyło wysłałem screena z smsem od inpostu i z danymi ze śledzenia paczki to kasę zwrócili.

Z chargebacku zawsze możesz skorzystać tylko najpierw spróbuj do AliExpress napisać jeśli to nic nie da, to składaj wniosek o chargeback i załącz screeny które potwierdzają ze próbowałeś te sprawę wyjaśniać z Ali. Może się uda
  • Odpowiedz
@bojesiewody: Ostatnio pierwszy raz też mi kasy nie oddali. Męczyłam ich na customer service i oddali. Uznali, że to dlatego, że nr śledzenia dostałam inny niż ten, który mają AEPL. Sęk w tym, że zawszwe tak jest i zawsze dostałam zwrot kasy. Napisałam im, żeby lepiej popracowali nad systemem zwrotów w Polsce, bo inpost zawsze nadaje inny nr sledzenia. Ciekawe czy kiedyś coś z tym zrobią, bo to jakaś paranoja.
  • Odpowiedz
@kontokontokonto: Odkopię trochę. Dzięki za pomysł z tym agentem, faktycznie złożył appeal i dzisiaj dostałem odpowiedź:

we are sorry but your appeal has not been accepted since the parcel you returned has not been delivered to AliExpress warehouse according to the tracking information. In this case, you may need to provide shipping label with return address and official delivery provement from the logistic company and contact our online service again
  • Odpowiedz
@bojesiewody: Trzeba im opisać sytuację jak niepełnosprawnym intelektualnie, czyli pokolei, że otworzyłeś spór, wybrałeś darmowy zwrot przez inpost, dostałeś smsem kod [podaj jaki i załącz screena smsa]. Napisz, że ten numer AEPLcośtam to nie są numery śledzenia inpostu i zawsze w Polsce dostajemy inny, potem opisz jak poszedłeś do paczkomatu, wrzuciłeś paczkę i dostałeś sms z numerem nadania i tu napisz nr nadania i znów screen smsa i screen ze
  • Odpowiedz
@kontokontokonto: Mam odrzucony spór za 0045. Wszystko było opisane jak niepełnosprawnym intelektualnie, załączone fotki z prawdziwych trackingów, a nie ich g.....j aplikacji, choć nawet tam jak wejdzie się głębiej to widać prawdziwą drogę przesyłki. A ta od 2.5 miesiąca w Liege bez zmiany. Poczta dostała tylko dane elektroniczne. Według nich przesyłka odebrana i za mało dowodów, że jest inaczej ( ͡° ͜ʖ ͡°). Naprawdę czasem lepiej
  • Odpowiedz
@kontokontokonto: Właśnie nie. Jak wejdziesz w aplikację to masz w zamówieniu Delivery Information. Jakiś idiota zerknął tylko na ten niebieski pasek postępu i poniżej status Delivering at destination country z tą samą datą co były moje dołączone zrzuty ekranowe z Liege (według nich to za mało), a jak wiadomo, aplikacja AliExpress pokazuje bzdury, bo myli kraj przeznaczenia z tranzytowym. A poniżej masz link GOT i chociażby już tam pokazuje prawdziwy
Passarant - @kontokontokonto: Właśnie nie. Jak wejdziesz w aplikację to masz w zamówi...

źródło: comment_16110675669vS26S95br449Rd81Y5zZ8.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Passarant: A pisałeś na czacie do nich? Miałam przez 5 lat korzystania z Ali różne dziwne sytuacje włącznie z tym, że przesyłka była doręczona w Brazylii, a oni nie oddali kasy, bo doręczona, i męczenie ich na czacie wielokrotnie codziennie zawsze pomogło ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@kontokontokonto: Mnie zamknęli już spór. Ale eskalowałem. Oczywiście przy okazji już ze dwa razy odbyłem rozmowę na czacie, choć to żenada, żeby udowadniać, że na pewno 2+2=4. Zresztą wywołanie czatu też nie jest łatwe, ja musiałem to robić wybierając zupełnie inny powód, bo przez "nie otrzymałem zamówienia" nie uda się.
  • Odpowiedz
@kontokontokonto: Po kolejnych bojach i siłowym wymuszeniu kontaktu z supportem wybierając powód z czapy, przyznali mi rację i rozpoczęli proces zwrotu. Zastanawiam się czy ponownie zamówić, bo ta przesyłka i tak pewnie dojdzie.
  • Odpowiedz