Wpis z mikrobloga

Siema mireczki z tagu #simracing ( ͜͡ʖ ͡€) zaoszczędziłem trochę gotówki i w tych trudnych czasach przychodzę z pytaniem. Poczytałem trochę tag, ale dalej to dla mnie czarna magia i dlatego zwracam się do was z serdeczną prośbą o pomoc.

Upatrzyłem sobie bazowe t150 jako pierwsze własne kółko (obok pozyczonego g29 od kumpla na weekend) żeby pograć sobie w forze, ac, beamng, grida, dirt i okazjonalnie w f1. Mam pytanka:
Mam maks. 1000zł budżetu (nie będzie wiecej niestety, z przyczyn niezależnych ode mnie) i po pierwsze czy to dobre kółko na początek w tym budzecie? Niestety musi być nowe, faktura i te sprawy (a w tej cenie znalazłem bazową 150tkę).

Po drugie, czy kupując zwykłą wersję z dwoma manipulatorami nożnymi mogę bez problemu dokupić później platformę z trzema i dokupić shifter? Będzie to wtedy ze sobą działać? Bo czytałem na tagu, że polecana jest wersja PRO ze względu właśnie na addony, jednak producent na pudełku od bazowej umieszcza informację o "ecosystemie" i właśnie obrazki shiftera oraz platformy z trzema p.dałami.

Jak nie to polećcie proszę jakiś zestaw do 1k, ewentualnie 1,1k, serdecznie dziękuję za uwagę i cierpliwość dla takiego świerzaka jak ja. Pozdrawiam i życzę zdrowia oraz genialnych czasów na torach.
  • 13
  • Odpowiedz
@scianex

1. Jeżeli szukasz nowego kołka do 1k to sam budżet będzie Cię ograniczał do G29 albo t150. Jedno i drogie kółko będzie dla Ciebie na początek ok :)

2. Tak nie będzie problemu z zmiana pedałów tylko zatastanów się czy nie lepiej mimo wszytko dołożyć i odrazu kupić t300 rs gt, ona na w zestawie odrazu pedały 3tpa ( oczywiście profesjonaliści hejtuja te pedały ale jeżdżę na nich 2 miesiące i nie widzę żeby były toporne aż tak). Na dobrej promocji można kupić t300 rs GT za 1200 zł.
  • Odpowiedz
@Jamajka92: Dzięki bardzo! Niestety, budżet mnie ogranicza, maksimum mogę dac 1k, ewentualnie pożyczyć 100 zł na koszta wysyłki/różnice w cenie. Niestety sprawy urzędowe i nie mogę przekroczyć budżetu, ale zamiast tego mogę za kwartał/dwa dołożyć nowe elementy do zestawu, stąd moje pytanie o kompatybilność akcesoriów z t150. Jeśli chodzi o G27 to bardzo chętnie, gdyż bardzo lubię się z estetyką kierownic logitecha, szczególnie podoba mi się ten shifter. Jednak mam pytanko:

Czy G27 jest może dostępne nowe/na fakturę w dystrybucji? Bo nigdzie nie rzuciło mi się w oczy.

A co do tego shiftera za 200 zł, czy mówisz o tym Logitech Driving Force Shifter? Na stronie jest napisane że jest przeznaczony do G29 i G920. Na pewno będzie działać z
  • Odpowiedz
@scianex wybacz przyjacielu ale tam literówka zaszła, miało być g29 :) G27 nie ma już w dystrybucji niestety, co ciekawe g27 miało już w zestawie shifter.

I tak chodzi o ten shifter i chodzi o to żeby go dokupić do g29 :)

Ciesz się że dziś na bezsenność cierpię :)
  • Odpowiedz
@Jamajka92: Cieszę się niezmiernie, szczególnie że trafiłem na Ciebie. Z tego co widziałem, jakiś czas temu byłeś w podobnej pozycji co ja teraz, jestem bardzo wdzięczny że podzieliłeś się ze mną swoją świeżą wiedzą i doświadczeniem :D. Jeśli chodzi o G29 to masz może jakieś rady/sugestie na co uważać, czego się spodziewać w kontekście dłuższego użytkowania? Jak wcześniej pisałem, miałem niedawno na weekend G29 pożyczone od kumpla i bardzo mi
  • Odpowiedz
@scianex

wiesz moje doświadczenie z g29 skończyło się po 3 dniach zabawy na jednym z eventów z roboty, więc nie do końca będę Ci mógł pomóc. Shifter do mnie z tego zestawu zupełnie nie przemawiał, uczucie zabawki w dłoniach. A że już wiedziałem że simracing to nie zajawka na chwilę to zainwestowałem w t300 alcantara, złapałem na promo za 1450. Kierownice mam 1.5 miesiąca więc ciężko mi określić długoterminowo jej użytkowanie.
  • Odpowiedz
@scianex: Jeśli chcesz dokupić później pedały i shifter, to rozejrzyj się za T300 (na promocji ostatnio widziałem właśnie za 1100zł). Masz już wtedy porządną kierownicę na pasku, a T3PA znajdziesz na olx za kilka stówek.

Ewentualnie T150 RS Pro, w zestawie jest już T3PA i kosztuje około tysiąca. Nie pakuj się w przestarzałe Logitechy na zębatkach, nie warto
  • Odpowiedz
@peterr767: Czyli raczej nie polecasz G29? Zamiast tego T150 będzie lepszy jako entry level w simracing? Jeżeli tak to mam pytanie, jak wypada ten dodatkowy shifter za 800 zł? Rzeczywiście warty swojej ceny tak jak piszą w opiniach w sklepach?

T300 też wydaje się rozsądną opcją, z tego co piszesz, ale jeśli chodzi o kupowanie z olxa, to niestety raczej odpada bo potrzebuję mieć na wszystkie takie wydatki fakturę/paragon imienny
  • Odpowiedz
@scianex: T150 ma mechanizm hybrydowy (pasek i zębatki), który już na starcie jest lepszy od G29, do T300 nie ma nawet podejścia. Z shifterem nie pomogę, bo po prostu nie korzystam, wolę łopatki.

Skoro wszystko musi być nowe, to na Twoim miejscu polowałbym na promocję na gołe T300, a po czasie dokupiłbym T-LCM (są tylko 100 zł droższe w sklepie, a pedał hamulca jest na loadcellu)
  • Odpowiedz
@scianex: Nie ma problemu, jakbyś miał jakieś pytania to daj znać ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jeśli nie musisz koniecznie teraz kupić, to poluj na promocję na Pepper na gołe T300. W przeciwnym razie T150 RS Pro
  • Odpowiedz
@peterr767: Jasne, dzięki bardzo. Raczej będę kupować teraz, bo muszę mieć "płynne wydatki" co regularny okres czasu, ale przemyśle sprawę i może uda mi się tak zakręcić żeby wziąć t300 ;).

Tak tylko się upewnię na "dobranoc", modele wspomniane w tym wątku to jedyne sensowne w tym budzecie, prawda?
  • Odpowiedz
  • 1
@scianex zacznij od T150 w wersji Pro ( 3 pedały). Jak sie spodoba, to dokup shifter TMowy

Sam osobiscie uzywalem T150 pro od marca do grudnia 2020, byłem bardzo zadowolony z systemu.
  • Odpowiedz